Hoe zit het bij jullie, ik heb al gemerkt dat mensen dat je kent, kenissen , vrienden familie meestal moeilijk overweg kunnen met een turkse lovestory…
Hoe zit dat bij jullie? En met welke clichés en vooroordelen krijg je voornamelijk te maken? :dag:
Oke ik zal dus maar beginnen. Bij mij zijn reacties niet positief zelfs mijn beste vriendin die altijd alles begrepen heeft van me vind dit geen goed idee. Reacties zoals zot wie word er nu verliefd op een turk. Of die speelt toch maar met je , hij is in turkije wel getrouwt, of ga er lekker verder mee kan je binnen kortse keer burka dragen.
Soms vind ik het wel spijtig van dat niemand je begirjpt. ik vind de vooroordelen niet altijd erg want idd ik besef ook dat je altijd moet opletten. maar gewoon spijtig dat niemand je kan begrijpen tot je het zelf mee maakt …
Och meid, ik denk dat vrijwel iedereen op het forum deze opmerkingen wel gehad heeft, en dat is inderdaad niet leuk! Maar probeer erboven te staan, als hij jou gelukkig maakt dan is het goed toch? Daar gaat het uiteindelijk om en niet om wat anderen er van vinden!!!
Ik heb nooit last gehad van die opmerkingen, misschien dat iemand het wel eens gedacht heeft, maar iedereen vind het fijn dat ik verliefd bent en dat mijn turkse vriend mij gelukkig maakt.
Maar mijn hele omgeving hebben ook geen problemen met buitenlanders. Ze vinden het lastig omdat ze weten hoe weinig je elkaar ziet en hoeveel je elkaar mist maar dat is het ook.
Ik weet dat heel veel meiden deze problemen gehad hebben of nog, zoals mexx ook al zegt. Ik denk dat het vaak het onbekende is. Mensen hebben een bepaald beeld over buitenlanders, denken gelijk aan de film, not without my children en dat zijn de dingen die in hun hoofd blijven hangen. Niet op reageren, gewoon het tegendeel bewijzen. Het doet pijn, maar daarom zijn veel meiden op het forum gekomen om wel positief te kunnen praten over hun turkse liefde!
Veel succes, weet dat je niet de enige ben die dit te horen krijgt, volgens mij is er ergens tussen alle topics een lijst met meest gehoorde vooroordelen ik zal eens kijken of ik hem vinden kan voor je
Hm ik heb zo direct ook geen negatieve reacties gehad, behalve dan van vooral jongens van vroeger uit mijn omgeving. Ik heb mijn askim leren kennen toen ik net afgestudeerd was van het middelbaar, ik denk dat als ik nog in die klas zou zitten het heel wat meer zou opvallen al die reacties want ik denk wel dat er behoorlijk wat slechts gedacht wordt of achter mijn rug om…
Maar van wat ik weet is iedereen blij voor me en heeft iedereen door dat t serieus is gelukkig!
Vaak worden de vervelende opmerkingen gemaakt door mensen die je toch niet zo na staan. Dat is tenminste mijn ervaring. En dan hebben die vervelende opmerkingen weining tot geen betekenis. Ik reageer er tegenwoordig niet eens meer op.Vrienden, familie die werkelijk om je geven zullen je nooit bewust kwetsen.
Wat me wel opvalt, t maakt niet uit of je askim nog in Turkije is, of inmiddels in Nederland woont. Ik dacht eerst dat de vooroordelen e.d kwamen omdat hij nog daar woonde. Maar nu hij hier woont heeft men nog steeds wat te zeuren.
Mijn nicht kan er nogal moeilijk over doen. Ze vroeg mij laatst wat ik kan het doen was en toen ik haar vertelde dat ik aan het chatten was met mijn turkse lief op Facebook…zei ze dat ze dat het nogal labiel van me is. Met reactie als daarna…hij zal je wel gebruiken en heb je niet al genoeg geld daarheen gebracht? Pfff echt…mijn askim heeft me niet om geld gevraagd of wat dan ook…en hij heeft het er ook helemaal nooit over dat hij graag naar Nederland zou komen om hier te komen wonen…wel dat hij naar Nederland wil, maar dat is gewoon om te zien hoe ik hier leef.
Sent from my GT-N8010 using Wereldwijzer Reisforums mobile app
Boo dit topic is van 2012 misschien kun je beter een nieuw topic openen of mee praten met de meiden op de Turkse liefdes kletstopic!
Niet fijn als de reacties van je nicht zo negatief zijn, vele meiden hebben hier ervaring mee, dus je bent iig niet de enige!!! succes en gewoon genieten van je Turkse liefje!