Hier werd het al vanaf vrijdag verkocht, maar het mag officieel op oudjaarsdag pas vanaf 10 uur worden afgestoken.
Inmiddels hoor ik hier al een tijd meer dan genoeg knallen, en erg streng wordt er volgens mij niet op gecontroleerd.
Nou ik hou er wel van om er naar te kijken,maar zelf vuurwerk aansteken neen.
Een paar jaar geleden stonden mijn konijnenkoten in brand,een vuurpijl kwam terecht in een baal stro vlak naast de koten.
Resultaat,15 konijnen waren levend verbrand,toen ik thuis aankwam was de brandweer volop aan het blussen.
Arme beestjes, bah!
Mijn hond is een keer naar buiten gerend toen al het vuurwerk was afgestoken, ze stond toen in de voortuin en er kwam zo’n stok van een pijl naar beneden, op haar rug. Sindsdien is ze bang voor vuurwerk en wil ze heel oudjaarsdag bij me op schoot en loopt ze continu achter me aan.
Nou Daniella mijn hond is ook bang met al die vuurwerk toestanden.
Heb je nog plannen voor de middag?
Morgen ga ik nog wat inkopen doen,een nieuwe jas kopen in de CNA in Antwerpen.
Daarna ga ik lekker wat dvd filmpjes bekijken (8 stuks) gehuurd in een videowinkel voor slechts 8 euro.
In iedergeval wens ik jou nog een prettige eindejaarsovergang toe,Daniella !
:kus: georges.
Vanmiddag ga ik weinig doen, vanavond ga ik de stad in met vriendinnen.
Wat ik morgen allemaal ga doen, ik heb nog geen idee.
Ik wens jou ook alvast een fijne jaarwisseling, Georges! Maar ik denk dat we elkaar nog wel ‘spreken’ voor het zover is.
Van mij mogen ze de losse verkoop van vuurwerk wel afschaffen, en het net zoals Australie, Engeland, etc door professionals in grote steden laten doen. Het zal er wel nooit van komen want losse verkoop is veel te winstgevend…
Wanneer het wordt verboden komt er misschien nog wel veel meer van die illegale troep, dat maakt het ook weer gevaarlijk. Als we allemaal naar de grotere steden moeten om vuurwerk te zien, wordt dat misschien ook weer een chaos.
Nou dit is het allerlaatste berichtje dat ik plaats op wereldwijzer voor dit jaar.
Mag ik iedereen en in bijzonder Daniella nog een prettige eindejaarsovergang toewensen !!
Tot volgend jaar !!
georges.