Tja,das life Daniella! ik had veel vriendschap van mijn hond.
De andere hond die ik heb loopt er ook verloren bij hier in huis,het zal een paar dagen wennen zijn vrees ik!!
bedankt voor je berichtje Daniella!
Misschien de volgende keer ![]()
Doen we! ![]()
Je hebt gelijk Georges, deze dingen gebeuren, maar dat neemt niet weg dat het erg vervelend is.
Geen dank hoor!
Nou wat is het hier stil in de kletstopic!
Hoe is het weer momenteel in Nederland,hier in het noorden van Antwerpen is het volop aan het stormen.
In mijn straat waar ik woon zijn er 2 bomen omgewaaid alsook is de straat bezaaid door takken.
Hier is het iets minder hevig, wel een stevige wind.
In Sevilla bewolkt, een graad of 18 en af en toe miezert het een beetje.
Nou Roland,voor het komend weekend verwacht men temperaturen in Belgie van ocharme 4° en in de Ardennen gaan de eerste sneeuwvlokken vallen .
Hier vallen in het noorden van Spanje ook de eerste sneeuwvlokken, in Sevilla is het vandaag een stuk kouder: zon en hedenmorgen ook maar 4ºC (loopt vandaag op naar max 13).
Sneeuw is leuk, zolang ik niks hoef te doen (op de fiets of met het OV). ![]()
Nou Daniella ik heb een hekel aan al die winterse toestanden,sneeuw,de koude,gladde wegen etc… is echt niet aan mij besteed.
Gelukkig woon ik niet in het hoge noorden van Nederland,daar kan het dikwijls vriezen als het kraakt,brrrrrrrrr…
Ik vind de gladde wegen ook niets, vandaar ook dat ik zei dat ik sneeuw leuk vond zolang ik niets hoef te doen. ![]()
Persoonlijk vind ik het wel een leuk gezicht, besneeuwde straten en daken… Heerlijk om in te lopen!
Sneeuw is idd leuk, vooral van een afstand! Ik heb (net als George) en hekel aan kou. Het was vanmorgen maar 2ºC! Brrrr
Er lag zelfs een dun laagje ijs op de autoruit, ken je nagaan hoe koud!!! Dan heb ik liever 40ºC!
Overigens een leuke discussie: wat heb je liever temp. onder nul of hitte (misschien goed voor een topic?)
90% van de Sevillanen zullen kou kiezen, maar dat komt omdat ze niet weten wat echte kou is!
Wat moet ik onder ‘hitte’ verstaan? 40ºC zoals je aangaf? Tot 30ºC kan nog, maar dan wordt het me snel te warm. Doe mij maar onder nul! Ik weet wel wat echte kou is, geloof ik… Maar daar kan ik me op kleden. Van die hitte word ik gewoon gek. ![]()
Nou Daniella,voor mij persoonlijk heb ik toch liever de warmte,de zon,en het geeft me een blij gevoel van binnen.
Zoals ik het hierboven al gezegd hebt,ben blij dat ik niet in het noorden van Nederland woon.
@Roland zal er is over nadenken om eventueel een peiling te maken “Wat heb je liever temp. onder nul of hitte?”
Ja, ik word ook wel blij van warmte en zon… Maar de kou vind ik ook fijn, ik word er in ieder geval helemaal wakker van 's ochtends. ![]()
Toen ik weer terugging naar NL (lang geleden) na 7 jaar o.a. Mallorca, troffen we het niet echt: 1 van de koudste winters in ik meen 30 jaar. 20ºC onder nul met een harde wind waardoor de gevoelstemp. -30ºC was!
Pff, daar kun je je niet op kleden!!!
Geef mij dan inderdaad maar de hitte van Sevilla in augustus (het hoogste wat ik gezien heb in de afgelopen 13 jr is 52ºC).
Hoge temperaturen zijn echter ook weer betrekkelijk, in de Costa del Sol bijv is 30 graden verschrikkelijk: een hoge luchtvochtigheid zorgt ervoor dat je al zweet als je een arm optilt…In Sevilla is de luchtvochtigheid heel erg laag en is 45 graden beter uit te houden. Kwestie van binnen blijven en pas ´s avonds na 20.00 uur naar buiten. Overdag alle ramen en deuren dicht en ´s avonds alles open en lekker in het zwembad liggen.
Nu Roland ik ken eerlijk gezegd niets over Spanje,wat zijn zo de gemiddelde temperaturen in Sevilla tijdens de wintermaanden?
In december min. temp. 7ºC, max 17, gemiddeld 12
In januari min. 5ºC, max 16, gemiddeld 10,5
In feb. min 6,5ºC, max 18, gemiddeld 12
In maart min. 8ºC, max 21, gemiddeld 15
Dit zijn de temperaturen in Sevilla stad. De provincie is weer een heel ander verhaal.
Misschien het overwegen waard om hier te komen overwinteren Georges? :zon02:
Nou Roland,ik heb mijn hart aan Thailand verpand,als ik zou overwinteren in (de baard van)Sevilla,dan moet ik van mijn hart een steen maken.lol2
Vraag me af waar Daniella zit,waarschijnlijk zal ze aan het blokken zijn?