Hallo allemaal,
ik heb een vraag over India weer binnen komen in een periode korter dan twee maanden.
In 2011 was ik in India, ik had een double tourist entry visum. Ik ben naar New Delhi gevlogen en naar een paar dagen de grens overgegaan met Nepal. Na twee weken heb ik de bus van Kathmandu naar Bodh Gaya genomen die vol zat met Tibetanen (waarvan de meeste helemaal geen papieren hadden, laat staan een paspoort).
Bij de grens met India gekomen (Nepalese zijde Birgunj & Raxual Indiase zijde) werd mijn paspoort keurig voorzien van een exit-stempel door Nepal.
In India aangekomen keek de grenswacht in mijn paspoort door alle bladzijdes terwijl ik de landingskaart aan het invullen was. En keek nog een keer naar al mijn paspoort bladzijdes.
“Are you looking for something?, can I help?”
“Yes I’m looking for your re=entry permit”
Ik “Ooh then you can stop looking sir, because I don’t have one”
“You need an re-entry permit to enter India”
ik “Where can I get this permit?”
“In kathmandu”
Toen hij las op mijn landingskaart dat ik op Schiphol werkte en iets met paspoorten deed. Plaagde hij mij nog een beetje maar uiteindelijk kreeg ik gewoon een entry stempel. Ik kon India weer in.
En bij het vertrek uit New Delhi per vliegtuig vroeg niemand naar het onderbreken van mijn re-entry permit in mijn paspoort.
Nu is het vreemde dat een goede vriend van mij (ook in het bezit van een Nederlands paspoort met een Indiaas dubbel toerisme visum) in diezelfde tijd, wel een re-entry permit had gevraagd in Kathmandu en gekregen. Hij is ook in een korte periode India twee keer binnen gekomen.
Mijn vraag is weet iemand, liefst uit eigen ervaring, of het nu wel of niet verplicht is om z’n re-entry permit te hebben om India binnen te komen als je binnen 2 maanden India weer in wil, gebruik makende van een dubbel toeristen visum?
Alvast bedankt