Ramadan probleem

Hoi ik ben Dalina en ik ben 18 jaar uit Nederland, ik ben nu ongeveer 2 jaar samen met mijn turkse vriend. We gaan samen binnenkort naar Turkije, naar het dorp van zijn herkomst. mijn favoriete land is ook zeker Turkije en ik wil er later ook echt gaan wonen. Ik heb vooral problemen met de ramadan, mijn vriend lijkt zichzelf gewoon niet meer. Misschien iemand die dit probleem herkent? Zoja, hoe kun je er het beste mee omgaan? Het lijkt alsof we constant ruzie hebben om geen enkele reden. Zal het voor altijd zo blijven ?

Hoi Dalina! Wat je beschrijft klinkt vervelend maar is niet echt specifiek. Wat bedoel je met een ‘ramadan probleem’ en dat hij zichzelf niet meer is, in welk opzicht bedoel je dit?

Hoi Dalina,
Bedoel je dat hij een slecht humeur heeft? De ramadan is nog maar net begonnen dus mss heeft hij nog wat tijd nodig om er aan te wennen. Kan je zoals Miss zegt misschien iets specifieker zijn?

ja ik bedoel inderdaad een slecht humeur. een héél slecht humeur dat we al 3 dagen ruzie hebben gehad, het is gelukkig goed gekomen vandaag, maar ben benieuwd hoelang dit gaat duren. hij lijkt gewoon niet zichzelf, alsof hij niet bij mij wilt zijn.

dalinaa welkom hier.

Probeer voor jezelf eens 1 week mee te doen. Dat betekend avond eten om 22.00 uur ongeveer. Dan in de nacht voor 3.30 geloof ik weer eten en daarna de hele dag niet eten, niet drinken, maar wel werken.
Ik kan je op een blaadje geven je humeur is slecht, je kunt weinig hebben door de gebroken nachten en je hebt hoofdpijn de eerste dagen. Ik zou zeggen als tip, vraag zo min mogelijk over een paar dagen is hij door de eerste dip heen en dan zal het beter met hem gaan en dus ook met jullie.

succes ik raad het iedereen aan om een keer mee te doen met de ramadan, zodat je ook weet wat er door iemand heen gaat!

Ik kan eigenlijk niet meer zeggen dan de meiden hier voor mij, hoe gaat t nu, hopelijk al beter? Heb je zelf nu ook een dag Ramadan mee gedaan of niet?