Rakı

Waar gegeten wordt, wordt ook gedronken…en wat natuurlijk niet kan ontbreken is Raki.
Wat is Rakı precies?
Rakı is een Turkse alcoholische drank wat smaakt naar anijs. Het heeft een alcoholpercentage van 45% en wordt veelal met water aangelengd. Daarnaast wordt er meestal ook een glas water bijgezet waaraan genipt wordt na elke slok. Tevens is het ook de gewoonte om bij deze drank te eten en dan moet je vooral denken aan de mezes.
Bij vis wordt het ook vaak gedronken.

Ik vind het erg lekker, maar drink het met mate en eet er inderdaad bij, want het is heftig.

Serefe!

een gezegde:

als de man raki drinkt, dan slaapt de vrouw niet
als de vrouw raki drinkt, dan slaapt de man niet…

als de man en de vrouw raki drinken, dan slapen de buren niet…

Haha die kende ik nog niet, maar zit zeker wat in.

Maar raki is ook errug lekker in de cola…hihi!!! Rare combi maar echt lekker…

En bij Raki, als je het als borreltje in de avond drinkt mag de komkommer en witte kaas niet ontbreken, ZALIG!!!

(doe mij maar een ayran :hihi:)

brrrrr geen Raki voor mij… Ik vind dat zoooo vies!!! bah!

Raki in de cola? Ach waarom niet, ik ga het eens uitproberen.

Barb: is ontstaan vanuit een ‘ander’ anijsdrankje in Frankrijk: Pastis/Pernod. Zo lekker…
En dus ook eens kijken of dat met raki goed ging: Helaas wel :tongue:

Ook ik vind Raki errug lekker en drink het regelmatig, wel altijdmet su:)

Raak: mietje :wink:

Hihihihihihihi

Vaak kwam ik voor zaken in Ankara,de klant ontving je met een turkse avond(niet die jullie niet als toerist kennen),
Een avond onder mannen,ieder een half liter flesje Raki en veel groenvoer,wortels,augurk,kaas,enz.

Het zijn zalen vol rook en een zangeres met achtergrond muziek.

De verhouding in drinken en eten is dan heel belangrijk om niet dronken te worden,is me gelukkig altijd gelukt.

hehe Dames :finger:, ik probeer gewoon nuchter te blijven. hoop dat dat in ADR ook blijft lukken. Dus moet nog veeeel oefenen :wacko:

Mij is gezegd dat Raki eigenlijk meestal wordt gegeten met Kofte en Vis. Je kan beter een goede basis hebben in je maag dan met een lage maag drinken want anders ben je binnen een mum van tijd dronken.

Ik drink het altijd in combinatie met veel en vet eten, maar wordt er wel een beetje tipsie van.

Inderdaad, Raki moet je niet nemen op een lege maag maar met mezes en kofte, mjammie!

ff nog een combo tipje, met jus de oranje is Raki ook erg lekker, geleerd van een turkse ober in Turkije