Wie heeft er goede tips voor een reis door Rajasthan, bij ons staat een bezoek aan Jaisalmer en de Camel fair in Pushkar tot nu toe op onze planning.
Graag tips!:teeth:
Groet Penny
Wij zijn twee maal in Rajasthan geweest. We vonden Jaisalmer, Jodhpur en Udaipur (Ranakpur) in de eerste reis de mooiste, leukste plekken. Tijdens de 2e reis waren we helemaal weg van Bundi en Nawalgarh ( Apani Dhani is een geweldig mooie ecolodge om te verblijven). In en rondom Nawalgarh kun je prachtige haveli’s bekijken, mooie kleinere dorpen en Bundi was vooral leuk omdat het minder toeristisch was, in the old town mooie huizen, leuke straatjes, goeie sfeer…etc. Goede tip is om een taxi te huren, dat reist een stuk gemakkelijker en is heel betaalbaar. Het reizen neemt veel tijd in beslag, reken snel op een gemiddelde van 50 km per uur, sommige wegen zijn erg slecht. Over bv. 400 km deden we 9 uur. Succes met de voorbereiding. Hoe lang ga je en wanneer? Wij gaan aankomende juli naar het noorden en heel misschien toch een stukje Rajasthan als we tijd genoeg hebben.
Groetjes San
Hoi Penny,
Wij hebben in december 2007 een tocht gemaakt door Rajasthan.
We zijn begonnen in Delhi, van daaruit naar Jhunjhuni, Mandawa,
Bikaner, Jodphur, Udaipur, Ranakpur, Puskhar en Jaipur geweest,
en toen via Agra terug naar Delhi.
Zelf vond ik Udaipur de mooiste plaats. Niet al te druk en je kunt
heerlijk aan het meer een hapje eten terwijl de zon ondergaat.
Puskhar vond ik heel erg tegenvallen.
En de Jaïn-tempel bij Ranakpur is heel indrukwekkend om te zien.
Op http://www.laatdebeerlos.nl/india/india.htm kun je ons reisverslag
lezen en foto’s van de reis bekijken.
groetjes, Madelon
Pushkar vonden wij ook tegenvallen, we hadden wel een mooi uitzicht vanuit het dakterras maar de sfeer sprak ons niet aan. Erg toeristisch en veel opdringerige verkopers en zgn. bloemenverkopers langs het meer. Overal donatieboxen, ik had daar toch een andere voorstelling van. De schoonheid van de tempels in Ranakpur hebben mij diep geraakt.
Oh ja wij hebben foto’s van onze reizen staan op; www.robbaar.nl