De goedkeuring voor mijn reis komt steeds dichterbij, in februari zal ik waarschijnlijk voor 10 weken in Ubud verblijven. Toen ik naar reisadvies wat betreft gezondheid ging kijken, kwam ik tegen dat er op Bali overal gevaar is gebeten te worden door honden (en katten, apen, vleermuizen…) die het rabies virus (hondsdolheid) bij zich dragen. Ik heb al gelezen dat je je kunt inenten maar dat wanneer je gebeten wordt, je alsnog andere vaccines moet krijgen. Nu gaat mijn vraag ook niet zozeer over het inenten etc., maar:
Kunnen mensen (uit ervaring) spreken in welke mate er honden in Ubud rondzwerven en of zij je lastig vallen of dat dit wel meevalt…? Helaas ben ik nogal bang voor honden, ook dit maakt het niet echt makkelijker maar ik hoop een beeld te kunnen schetsen dat mij gerust stelt. Nu heb ik namelijk een beeld in mijn hoofd van mezelf, lopend door Ubud, achtervolgd door en roedel agressieve honden. Ik word zelfs zo ongerust van de berichten dat ik twijfel of ik wel/niet moet gaan, en dat is ook niet de bedoeling natuurlijk pff.
Ik hoop iets van jullie (ervaringsdeskundigen) te horen!
Het rabies probleem is groot op Bali al wordt er niet zo over gesproken.
De waarschuwings borden zeggen genoeg. Als je in Ubud bent heb je “geluk”
want daar is BAWA en die pakken de loslopende honden op.
Laat je niet gek maken en ga vooral genieten van die prachtige omgeving.
Ubud zelf is net Lloret de Mar geworden, maar even daarbuiten is het nog wel rustig :wereld:
Er is geen groot honden probleem in Indonesie, meestal zijn de honden banger voor jou dan jij voor hen.
In het geval dat je geen honden wilt ontmoeten in Indonesie raad ik je de Gilis aan, hier zijn honden “verboden”.
Toen wij in Bali waren werd 1 van onze hotel genoten gebeten door een aap (hij was ook niet ingeënt). De service van het ziekenhuis was erg goed. Men kon daar goed terecht, er werd Engels gesproken en er werd zelf een vaccin in het hotel ingespoten, service aan de deur. Ik sprak die mensen later nog in Nederland en alles was vergoed door de reisverzekering en dus geen enkel probleem. Ze hebben verder ook nergens last van gehad. Dat hij werd gebeten was zijn eigen schuld, hij was bananen aan het uitdelen en wilde er 1 niet afgeven terwijl de aap hem al vast had. Allebei eigenwijs… De aap verdedigt zich…
Maar als je de beesten niet zelf echt op zoekt heb je nergens last van is onze ervaring.
Bedankt allemaal, dat stelt me zeker gerust!! De media overtrekt berichten natuurlijk vaak, maar ook op sommige forums las ik ook berichten die me ongerust maakten. Maar als jullie er recent geweest zijn, dan zal het ook zijn zoals jullie omschrijven.
En, als ik er eentje tegenkom, groet ik 'm gewoon :chin:
ga honden en apen niet proberen te aaien of te voeren. doe je dat niet, dan laten ze jou ook wel met rust. (uitzondering zijn de apen bij Ulu Watu, die proberen je zonnebril te stelen.)