Inenting hondsdolheid

Hallo , Wij gaan in september 4 week naar java met een uitstap naar Bali.
is de inenting voor hondsdolheid dan ook verstandig ?

Nee, niet preventief inenten. Er lopen minder honden rond op het eiland als voorheen, zeker in het zuiden van Bali, Kuta, Legian, Sanur valt er weinig gevaar te duchten. En mocht u door hond of kat of vleermuis gebeten worden, dan binnen 4 dagen naar een kliniek. En dan een injectie halen.

Waarom er hier doden te betreuren zijn is omdat men niet naar de dokter gaat uit onkunde of geldgebrek. U hoeft niets te gebeuren. Fijne reis naar Bali, het is een fantastische plek op aarde. Www.villabuddha.com

Hallo ,

ga vaak naar bali maar hondsdolheid zit ook bij de apen en die zijn er echt heel veel.
Ik doe me om de 2 jaar preventief enten. Maar ook dan ben je niet helemaal beschermd. Als je gebeten word moet je alsnog een tweede spuit halen maar dan krijg je het zeker niet.
Hoop dat je er iets aan hebt.
Voorkomen vind ik beter dan genezen.

Ik vraag mij altijd af: hoe kun je gebeten worden door een hond of aap. Als je niet te dichtbij komt of je geeft zo een beest niets te eten is het risico bijna nihil.:dag:

Nou dat zeg jij wel maar ben op lombok toch aangevallen door een hond die zijn puppies wilde bescherne. En ik voor hem te dicht bij kwam.:dag:

Dank jullie wel voor de reacties,

We weten nu, dat het geen kwaad kan om je toch maar preventief te laten inenten

Zal me nooit preventief laten inenten.

http://news.travel.aol.com/2011/02/22/travelers-warned-beware-of-rabies-in-bali/

Probeer wilde dieren als apen, honden en katten (zal je niet heel veel zien) gewoon een beetje te vermiijden.

Je hebt absoluut NIET 4 dagen de tijd om je injectie(s) te halen, die MOET binnen 24 uur anders heb je rabies. Vraag dit voor de zekerheid na bij je huisarts/GGD/tropenziekenhuis want als je er niet op tijd bij bent na een beet (dus binnen 24 uur), zal je eraan overlijden.

Als je preventief bent ingeent heb je veel meer tijd dan die 24 uur… Kijk maar HIER.

Dat weet ik, in dat geval wel. Maar mijn reactie was op iemand die zei ‘Niet inenten’ en dus zonder inenting 4 dagen hebt, en dat is niet zo.

Ratten en katten kunnen die rabies ook hebben! wordt je gebeten gelijk naar het dichtsbijzijnde
ziekenhuis of Puskesmas. Geen tijd verliezen.