Binnen een goeie 2 weken willen wij van Bariloche naar El Chalten reizen. Heeft iemand ervaring met de busrit via de R40?
Taqsa marga zou deze service in 1 rit aanbieden?
Alvast bedankt voor de hulp.
Binnen een goeie 2 weken willen wij van Bariloche naar El Chalten reizen. Heeft iemand ervaring met de busrit via de R40?
Taqsa marga zou deze service in 1 rit aanbieden?
Alvast bedankt voor de hulp.
Zo’n 1700 km en bijna 24 uur onderweg. Niet niks !
Dat zou ik zelf niet zo zien zitten. Maar deze twee op ‘twotrekkers.com’ vonden het best meevallen. Hier lees je hun relaas.
Volgens Taqsa.com, onder BarilocheR40 : Vertrek om 12:30, met Marga SA.
Inderdaad, bijna 24 uur, maar de vlucht bariloche calafate kost bijna 300 euro pp (we zijn met 2) en de bus ongeveer 125pp. Dat scheelt toch wel. En dan zouden we ook nog eens een retour el chalten / el calafate moeten doen.
Voor de geïnteresseerden, hier de info (we Zijn in Bariloche atm): sinds 6 november rijden de bussen terug via R40. Elke even datum (6,8,10…). Vertrek 12.30, aankomst 11 uur de volgende dag in el chalten. Kostprijs 2020 peso’s.
Taqsa marga kantoor is open van 8-13 uur en 19-21 uur in bus terminal van Bariloche. Online aankoop blijkt niet te werken bij ons (via platformo10).
We houden jullie op de hoogte!
Kies bij Plataforma10 voor een “Argentijnse” creditcard en dan werkt het wel ![]()
Je kan overigens ook van Bariloche naar Rio Gallegos reizen met de bus en daar overstappen op de bus naar El Calafate. Is een stuk comfortabeler, maar je mist wel een mooi deel van de Ruta40 natuurlijk.
Heb geen ervaring met die route (was toen al afgesloten ivm de opkomende winter), maar wel Bariloche - Rio Gallegos - El Calafate met Taqsa marga. Vond het super goed te doen. Vriendelijke steward, genoeg te eten, genoeg beenruimte. Maar ik vermaakt me sowieso altijd prima tijdens lange busritten.
Voor diegene die overwegen om Ruta 40 te doen, je kan ons verslag lezen met meest up to date info! Het was uiteindelijk de goedkoopste optie, en viel al bij al heel goed mee voor 23 uur
Succes!
Chao!
Fijn, Koen, dat je hier feedback geeft over jullie busreis.
En … nog een leuke trip verder !