We willen in september naar Madagascar en daar ook een dag een quad tour gaan doen.
Las dat je op Nosy Be en in Ifaty dat kan doen. Dit zijn twee plaatsen waar we een vrije dag hebben.
Heeft iemand ervaring met quad rijden op Madagascar en wat is daarvoor de mooiste plek?
quads kan je zowat in alle grote agglomeraties huren. In vergelijking met wat je hier in Europa nog kan vinden offroad is heel Madagascar een paradijs en soms is een hoofdweg reeds om te watertanden in vergelijking met hier.
zelf heb ik quads gehuurd in Diego (noorden) en op Sainte Marie.
Beide keren een heel goede ervaring. Reken op ongeveer een 100 à 130€ voor een dag rijden (± 100km) inclusief gids. Heb beide keren met de eigenaars gesprekken gehad over hun zaak.
De meeste van deze verhuringen zijn bedoeld voor de toerist en om locaties te bezoeken op een (zeer) leuke manier. De moeilijkheidsgraad ligt dan ook betrekkelijk laag. Vaak kan je een 2de persoon meenemen achterop voor een kleine meerprijs.
Wil je een zwaarder niveau dan kan dit bij sommigen ook. Meestal zal de prijs evenredig stijgen met de kans op breuk van het materiaal door ruw/zwaar gebruik. Onderdelen zijn nu eenmaal zéér duur en vaak heel moeilijk te krijgen. Lange stilstand is lange tijd geen verhuring.
Maar je kan perfect een 2weekse tocht door heel Madagascar laten regelen inclusief 4x4 met de bagage/benzine/tenten.
Effe in Google ‘quad nosy be’ intypen geeft je een quad 1/2 dag aan 60€
Sites wel heel vaak in het frans natuurlijk.
Wij hebben geen quad gehuurd maar een Buggy, ook erg leuk!
Dit is volgens mij goedkoper dan een quad en het voordeel is dat je zelf gewoon lekker mag rond rijden! ZONDER GIDS!
We kregen wel een route mee, die ongeveer 100km was, maar hier hebben we ons niet aan gehouden en zijn gewoon lekker gaan rijden waar we zelf wilden.
1 tip: Als het strand op wil met de buggy, let er dan op dat je niet in een oud omgekapt mangrove bos rijd! Dit hebben wij dus wel gedaan, ahahahhaha… Levert wel hele leuke foto’s en filmpjes op, maar wel erg lastig als je tot je knieën in de zooi staat!
Uiteindelijk door een vrouw van de lokale bevolking en 2 kinderen geholpen om er weer uit te komen.
Afschuwelijk, ik dacht dat mensen voor de natuur naar Madagascar kwamen en niet om de natuur te verwoesten en de fauna te verstoren want die is er toch al bijna niet meer. Hoop niet dat ik quads met NL-ers tegen kom op mijn volgende trip!
Wij zijn ook zeker voor de natuur naar Madagaskar gegaan!
Ik weet niet of u al eerder in Madagaskar bent geweest?!
Wij (de toeristen) maken echt niet veel kapot met z’n quad/buggy,
de grootste vernielers van Madagaskar is de lokale bevolking!!
Ik snap wat je bedoelt. Alle nationale parken hebben we te voet gedaan en de overige afstanden hebben we vooral met de taxi brousse gedaan. Ik ben van mening dat 1 uurtje met een buggy geen kwijt kan…