Bijna iedereen krijgt het wanneer ze gaan reizen; de cultuurshock. Hoe kun je je hier op voorbereiden en hoe ga je ermee om?!
Lees onze PURE! tips over hoe je de cultuurshock kunt overleven!
ik weet niet of iedereen echt die shock krijgt …
bij mij duurde dat wel even toen ik naar Brazilië verhuisde zo’n 10tal jaar geleden
en het duurde zelfs jaren vooraleer ik die hele natuurshock echt volledig verwerkt kreeg :cheer:
toch ga ik die tips nog even overlopen …
In de middle of nowhere, Abel Tasman Parc N.Zld., kwam me een blonde vrouw tegemoet. Na vele jaren reizen haal je ze er zo uit, hollanders. Na het voorbijgaan keek ik nog even achterom, zij ook. In de hut trof ik een gastenboek. Bovenaan stond een hollandse naam, en A’dam. Dat is voor als je zoek raakt, niet ondenkbaar in die regio. Thuis kwam ik op t idee, een adv. te zetten onder Reisgezelschap in d e Volkskrant. Antwoord kwam: "ik ben x, vriendin van y, zij was het waarschijnlijk, maar zit nu in Australië. Geduld. Afijn, een maand later een briefje. Ik vroeg: hoe was je cultuurshock? Cultuurshock? Geen last van gehad. Toen was bij mij iedere belangstelling verdwenen.
Alles optimaal in je opnemen! Veel foto’s maken maar niet vergeten om ook buiten het zoekertje te kijken.
Daarnaast helpt veel slapen bij mij enorm. Zo verwerk ik alle indrukken.