Puerto Princesa <-> El Nido

Ik denk ook dat de bereikbaarheid echt veel minder is dan bij andere bestemmingen.
Ik ben zelf op Bohol twee keer geweest en op Boracay een keer of vier maar als de vluchten naar Palawan beter worden en het vervoer naar El Nido dan zal het aantal westerse toeristen ook wel toenemen denk ik.

maar goed het is weer een goede reden om terug te gaan naar dit mooie land, ik vind de mensen er ook heel erg vriendelijk.

Frank

Tijdens het surfen op internetkwam ik deze site tegen http://royjen12.blogspot.com/ Als U niet per bus naar El Nido wil gaan is er ook de mogelijkheid om vanuit Sabang ,dat is het dorpje bij de undergroundriver de boot naar El Nido te nemen Is wel behoorlijk prijzig 12000 peso voor deze vaartocht.

De eenvoudigste manier en toch nog heel comfortabel…
In het antwoord van Korikong kon je al lezen dat het mogelijk is vanuit Sabang een boot te nemen naar El Nido. Verder lees ik er niets meer over en wordt veel over de weg over land gesproken. Toch is het volgens mij een van de aangenaamste manieren om de zeeroute te kiezen.
Bijna iedereen die naar Puerto Princesa gaat, zal ook de Subterranean River in Sabang bezoeken. In Sabang zijn verschillende resorts om te overnachten en je kunt dan ook de wandelroutes naar de underground river nemen.Vanuit Sabang is het 8 uur varen met een banka van Seafront Liners naar El Nido en de kosten zijn php 1500. Het is niet de allergoedkoopste manier van reizen maar je hebt wel veel variatie!

Hans.

Ik lees op de site andere prijzen. Volgens mij bedoel je 1200p?

Je heb helemaal gelijk Heidi, bij het door mij genoemde bedrag staat een nul te veel. Ik heb nog eens goed op de site van Roy-jen zitten kijken en een boottripje van Sabang naar EL Nido kost 2200 peso. Vind ik ook nog best prijzig ,ik ging in het verleden vaak met de veerboot Superferry van Manila naar Puerto Princesa en dan betaalde ik voor zo,n reis van meer dan 1000 kilometer ook 1200 peso voor een toeristclass kaartje. Als je bedenkt dat de afstand Sabang tot El Nido maar een paar honderd kilometer is ,is het relatief duur. Vanaf 17 mei 2010 word er trouwens een vliegverbinding tussen Puerto Princesa en EL Nido gestart. Vluchten worden uitgevoerd door South PHoenix Air, vliegtijd ongeveer een half uurtje . Een enkele reis gaat ongeveer 2800 peso kosten