Puerto Maldonado

Ik ga van de zomer met een vriendin enkele weken door Peru reizen, en onze reist eindigt in het Tambopata Reserve bij Puerto Maldonado.
M’n vriendin vertrekt vanaf daar naar Nederland, maar ik heb nog wat langer de tijd en zou graag wat langer in die regio (regenwoud) blijven en dan bijvoorbeeld een week of 2 vrijwilligerswerk doen. En dan denk ik aan natuurprojecten. Ok, aangezien ik zelf fysiotherapeut ben, zou ik nog liever aan een gezondheidproject meewerken (maar dan wel in het regenwoud, waar ik zeker weet dat men ook medische zorg wil krijgen), maar dat is echt heel moeilijk te vinden.

Nou zijn er heel veel organisatis die vrijwilligerswerk á minstens 1000 € aanbieden, maar dat zoek ik niet, ik wil er natuurlijk wel voor betalen, want het transport en verblijf kosten ook wat, maar liefst wel een redelijke prijs.
Ook zou ik het liefst in iets kleinschaligs zitten, al zou ik ergens de enige vrijwilliger zijn dan lijkt me dat al super.
Ik zoek niks luxe, back to basics zou het best zijn, insecten, blubber en slechte voorzieningen maken mij niets uit.

Ik ben heel benieuwd of iemand misschien ervaringen heeft met een leuke plek om vrijwilligerswerk te doen in deze regio ? (natuur, gezondheidszorg)
Of heb je nog tips om een week of 2 in deze regio een beetje avontuur te zoeken, wonen bij lokale mensen bijvoorbeeld ?
Ik spreek goed Spaans dus dat kan een voordeel zijn.