Hallo,
Ik ben maar een nieuw topic gestart omdat het mijn schuld zou zijn waardoor het vorige verwenen is. Wat een onzin natuurlijk. Maar we gaan gewoon weer verder waar we gebleven zijn.
succes!!
Chris
Hallo,
Ik ben maar een nieuw topic gestart omdat het mijn schuld zou zijn waardoor het vorige verwenen is. Wat een onzin natuurlijk. Maar we gaan gewoon weer verder waar we gebleven zijn.
succes!!
Chris
En ik houd dit topic in de gaten.
Hou het maar in de gaten. Is een forum niet iets waar we met elkaar meningen kunnen uitwisselen? ook mijn bus is afgelast… dit wil dus zeggen dat er van 3 juni tot 8 juli geen enkele bus vertrekt. en dit als er in mijn msn alleen al minstens 15 mensen steken die 1 juli gingen vertrekken (en die dus niet geannuleerd hadden)…nou ja, trek je eigen conclusies. Ik wacht trouwens nog steeds op mijn geld dat terug gestort moet worden. en ik kan niet genoeg zeggen hoe jammer ik het vind dat ze ten eerste niet een andere datum aanbieden, ten tweede mensen hoop geven (die normaal 3 juni zouden vertrekken) door te zeggen dat 1 juli zeker doorgaat: blijkt dus niet waar en ten laatste dat ze het pas zo laat kunnen melden. Ik was echt heel graag naar Spanje vertrokken, net zoals zovele jongeren die daar nu de dupe van zijn
Beste allemaal,
Natuurlijk is het vervelend wat gebeurd is maar wij kunnen geen ijzer met handen breken. Wij hadden ongetwijfeld dingen anders kunnen en moeten doen maar dat is niet gebeurd.
Nogmaals, wij staan open voor gezonde kritiek, echter geef ons ook een kans om daar op een normale manier op te reageren.
Pijnlijk is dat een aantal mensen alleen communiceren op diverse forums maar dat maar 3 mensen de moeite hebben genomen ons direkt een e-mail te sturen.
Daarbij Nattelie, je hebt gisteren om 11.30 uur je IBAN en SWIFT nummer doorgegeven aan onze boekhouding en zoals je weet duurt een buitenlandse betaling gemiddeld 5 tot 8 dagen. Dus niet direct roepen dat je “nog steeds” wacht, dit is heel normaal.
Wij doen er alles aan om alles naar behoren af te wikkelen en vragen jullie dringend deze discussie te stoppen.
Er is geannuleerd, iets dat jammer is maar tevens is ontstaan door alle negative berichten en onrust op de diverse forums.
Laat het rusten en maak het probleem niet groter voor andere deelnemers.
Wij zullen overigens niet meer reageren op dit en andere forums, voor vragen kunnen jullie ons altijd een e-mail sturen.
Met vriendelijke groeten,
Hospitality-Service
en ik heb nog steeds een beetje hoop dat ik de 22ste gewoon zal vertrekken
ennuh 15 juli zijn er nog 2 plaatsen vrij hoorde ik ,dus je kan het proberen om het te verzetten en misschien ga je dan toch over 3 weken…
wie o wie heeft de algemene voorwaarden? Zou die dan contact met mij willen opnemen?
mvg
Chris
En ineens zoals eigenlijk wel verwacht heeft men de algemene voorwaarden op de site gezet.
Algemene voorwaarden PROPBUS
Artikel 1. TOTSTANDKOMING REISOVEREENKOMST
Aanmelding gebeurt door het aanmeldingsformulier volledig in te vullen en per post of via internet op te sturen. Met het versturen van het aanmeldings- c.q. reserveringsformulier komt een bindene overeenkomst tot stand.
De datum van ontvangst door Hospitality-Service geldt als datum van aanmelding. Aanmeldingen worden op volgorde van binnenkomst behandeld.
Alle overeenkomsten zijn onderworpen aan het duitse recht. Geschillen voortvloeiend uit een overeenkomst worden ter beslechting voorgelegd aan het daarvoor bevoegde.Amtsgericht.
De verplichtingen van de reiziger jegens H.S: gaan in op het moment dat het ingevulde aanmeldingsformulier door H.S is ontvangen.
Minderjarige personen kunnen slechts met toestemming van ouder(s) en/of verzorger(s) aan de reizen deelnemen. Minimale leeftijd is echter 16 jaar.
Een deelnemer die namens of ten behoeve van (een) ander(e) deelnemer(s) een overeenkomst aangaat, is hoofdelijk aansprakelijk voor alle verplichtingen die daaruit voortvloeien.
H.S zal zoveel mogelijk rekening houden met bepaalde voorkeuren die door de deelnemer kenbaar zijn gemaakt. Desondanks kan de deelnemer hieraan geen rechten ontlenen, zelfs niet als toezeggingen van de kant van H.S. op boekingsformulieren of reisbescheiden staan vermeld.
De deelnemer ontvangt uiterlijk 1 week voor vertrek de overige reisbescheiden, instapkaart en exacte vertrektijden en plaats.
Hospitality-Service verstrekt geen informatie m.b.t. werkgevers en opdrachtgevers.
Artikel 2. BETALING
Na reservering ontvangt de deelnemer een boekingsbevestiging annex factuur. De deelnemer dient binnen 8 dagen na ontvangst van de boekingsbevestiging / factuur deze factuur te voldoen.
Bij niet tijdige betaling kan, na sommatie, de overeenkomst door H.S.worden ontbonden. In dat geval zijn de regels met betrekking tot annulering door de deelnemer van toepassing.
Alle kosten die H.S. moet maken om de haar toekomende gelden te innen zullen verhaald worden op de desbetreffende reiziger.
Artikel 3. REISSOM
De gepubliceerde reissommen gelden per persoon. Al deze prijzen zijn gebaseerd op wisselkoersen, prijzen en belastingen zoals die bij het publiceren van het programma bekend waren. Mochten hier door onvoorziene omstandigheden veranderingen in optreden die betekenen dat de kosten hoger worden, dan behoudt H.S. zich het recht voor om de reissom te verhogen. H.S. zal de deelnemer hiervan tot uiterlijk 28 dagen vóór de vertrekdatum op de hoogte stellen en uitleg geven over de oorzaak van de verhoging. Bij een verhoging van de reissom van 10% of meer heeft de deelnemer tot 7 dagen na ontvangst van de mededeling het recht om kosteloos te annuleren.
Artikel 4. REISDUUR EN REISPROGRAMMA
De reisduur staat op de bevestiging vermeld in hele dagen, waarbij de dagen van vertrek en terugkomst volledig meetellen.
Artikel 5. REISBESCHEIDEN, REISDOCUMENTEN EN BAGAGE
De deelnemer dient bij vertrek en gedurende de reis in het bezit te zijn van de toegezonden instapkaart, een geldig paspoort en eventueel vereiste visa, inentings- en vaccinatiebewijzen. Indien de reiziger bij gebrek aan de benodigde documenten de reis niet of slechts gedeeltelijk kan maken, komt zulks met alle daaraan verbonden gevolgen voor zijn/haar rekening.
De deelnemer wordt aangeraden gedurende de reis in elk geval in het bezit te zijn van een reisongevallen- en ziektekostenverzekering die wat betreft ziektekosten, redding en repatriëring adequate dekking geeft in het(de) betreffende land(en) en voor de te ondernemen activiteiten.
H.S. is niet aansprakelijk voor verlies, beschadiging of verloren gaan van bagage, reisbescheiden en reisdocumenten.
Artikel 6. ANNULERING DOOR DE DEELNEMER
Annulering van de reisovereenkomst door de deelnemer dient schriftelijk te geschieden. De datum van de poststempel geldt als de datum waarop de annulering wordt gemeld.
Bij annulering is de betreffende deelnemer de volgende kosten van zijn/haar aandeel van het totale factuurbedrag verschuldigt:
a. Langer dan 4 weken vóór de vertrekdatum: 50,00 euro.
b. Binnen 4 weken vóór de vertrekdatum: 75,00 euro
Artikel 7. ANNULERING DOOR HOSPITALITY-SERVICE
H.S. behoudt zich het recht voor een reis vóór of na vertrek te annuleren op grond van vertragingen, stakingen, mechanische pech, weersomstandigheden, natuursinvloeden, ziekte of welke andere overmachtssituatie dan ook. De reiziger ontvangt dan een bedrag terug dat gelijk is aan het totale factuurbedrag minus de reeds gemaakte kosten.
H.S. behoudt zich het recht voor een reis tot uiterlijk 5 dagen vóór vertrek te annuleren in verband met een te gering aantal deelnemers. In een dergelijk geval zullen reeds betaalde gelden aan de deelnemer worden terugbetaald.
Artikel 8. AANSPRAKELIJKHEID VAN HOSPITALITY-SERVICE
H.S. is aansprakelijk voor de goede uitvoering van de uit de overeenkomst voortvloeiende verplichtingen, echter met inachtneming van de overige in artikel 8 opgenomen bepalingen.
De aansprakelijkheid van H.S. voor schades waarvoor de gebruikelijke reis- en annuleringsverzekeringen dekking bieden is uitgesloten, tenzij H.S. opzet of grove schuld te verwijten is.
H.S. is niet aansprakelijk voor schade op grond van omstandigheden, handelingen en invloeden die toe te rekenen zijn aan de deelnemer zelf, mede-deelnemers en al dan niet bij de uitvoering van de reisovereenkomst betrokken derden.
H.S. kan geen enkele aansprakelijkheid aanvaarden voor door spoorweg-, bus-, luchtvaart- of veerdienstmaatschappijen veroorzaakte annuleringen, vluchtwijzigingen en/of vertragingen, noch aan enig ander buiten zijn schuld veroorzaakt ongemak. De eventuele extra kosten en/of inkomstenderving die dit voor de reiziger tot gevolg heeft kunnen niet op H.S. worden verhaald.
De aansprakelijkheid van H.S. per reiziger wegens overlijden van de deelnemer en/of het ontstaan van fysiek en/of psychisch letsel zal nimmer hoger kunnen zijn dan 10 maal de reissom.
Artikel 9. AANSPRAKELIJKHEID, VERPLICHTINGEN EN UITSLUITING VAN DE DEELNEMER
De deelnemer is verplicht alle aanwijzingen van de groepsleider op te volgen welke tot doel hebben de veiligheid en een goede uitvoering van de reis te bevorderen. De deelnemer is aansprakelijk voor de schade die wordt veroorzaakt door het niet nakomen van deze verplichting.
Wanneer, naar oordeel van de groepsleider of bedrijfsleiding , op grond van de bij de aanmelding verstrekte gegevens, te verwachten valt dat een reiziger de groep en mogelijk ook zichzelf tot last zal zijn kan hij/zij worden uitgesloten van deelname. Reeds betaalde reisgelden zullen in zo´n geval door H.S. worden gerestitueerd.
Wanneer tijdens of voor de reis blijkt dat de reiziger fysieke of psychische gebreken vertoont, zich aan wangedrag schuldig maakt of op andere wijze hinder of overlast oplevert of kan opleveren, waardoor naar oordeel van de groepsleider of bedrijfsleiding verdere uitvoering van de reis in sterke mate wordt bemoeilijkt kan hij/zij van verdere deelname worden uitgesloten. Alle hieruit voortvloeiende kosten komen voor rekening van de deelnemer.
Bij de accommodaties aanwezige en/of verstrekte huisreglementen zijn onverbrekelijk onderdeel van de reisovereenkomst en dienen derhalve strikt te worden nagekomen.
Tijdens uw verblijf in de verschillende accommodaties bent u als boeker volledig aansprakelijk voor de inrichting en alle zaken welke bij het gereserveerde behoren en zal schade, veroorzaakt door uw toedoen en/of door uw medereizenden, geheel door u vergoed dienen te worden, terstond en aan de accommodatieverschaffer.
Hey allemaal,
Mensen kom op!! onderneem eens wat actie als we met zijn allen nou eens een andere datum prikken zodat we laten zien dat wij wel een bus vol kunnen krijgen dan zou Meneer Bazuin er toch eigenlijk niet onderuit kunnen komen.
Ik weet niet hoeveel mensen er nog op dit forum komen maar aangezien er weinig tot niet meer gereageerd word op dit topic wil ik de mensen toch nog een oproepen om hier je verhaal/klacht of verhaal te doen.
met vriendelijke groet,
Chris
Ik zou eigenlijk liever gewoon mijn geld terug zien dat ik van het hele zaakje verlost ben…
dat is jouw keuze en respecteer ik ook. Maar je hoort hier niemand meer. Ik weet dat jij nog wel reageert op dit topic maar alle andere hoor je niet meer beetje jammer vind ik persoonlijk.
Maar ik hoop dat je snel je zwaarverdiende eurootjes terug krijgt.
Groetjes
Chris
Misschien kan je eens onder een andere naam proberen? ![]()
Originally posted by Chris1982@02-07-2005, 18:09:10
** dat is jouw keuze en respecteer ik ook. Maar je hoort hier niemand meer. Ik weet dat jij nog wel reageert op dit topic maar alle andere hoor je niet meer beetje jammer vind ik persoonlijk.
Maar ik hoop dat je snel je zwaarverdiende eurootjes terug krijgt.
Groetjes
Chris **
ja wat valt er nog te zeggen dan??
Ik ben ook de dupe van hospitality service, het is dat ik net deze site heb ontdekt omdat mij niets is gestuurd via email.
Mijn mailtjes worden ook niet beantwoord en ik ben benieuwd of dat ook zo bij jullie is?
Heeft iemand al zijn geld teruggekregen?
Heeft iemand meer informatie voor mij, laat het dan aub weten.
Danny
ik heb je toegevoegd op msn, als nu op msn kan komen?
Ik ben benieuwd of hospitality-service telefonisch bereikbaar is, aangezien ze niet reageren op mijn mailtjes en ik toch graag van hun wil weten hoe het nu verder gaat.
Heb jij zelf al je geld teruggehad?
het schijnt dat de telefoonnummers die gegeven zijn niet juist zijn
Ik hoor net van iemand dat je je geld maar voor de helft terug krijgt, omdat ze zogezegd annuleringskosten aanrekenen en dergelijke => Is dit wettig, aangezien zij de reis annuleren??? Kan iemand mij hier meer over vertellen?
nee ik weet niet wie dat heeft gezegd, maar volgensmij krijg je gewoon die 99 euro terug. dat hebben ze toch ook gezegd!!
Hospitality-Service kan besluiten om bij onvoldoende deelname de busreis te annuleren. Eventuele reiskosten worden in dat geval geretourneerd. H.S. is echter niet aansprakelijk voor eventuele schade voortvloeiend uit deze annulering.
dit staat toch ook op die site! diegene die dat tegen je hebt gezegd probeert je denk ik op stang te jagen!!