Hallo allemaal
al heel wat mensen hebben hier raad gevraagd voor hun reisprogramma en ook ik wil even de haalbaarheid van mijn planning nagaan.
Ik heb drie weken de tijd (kan eventueel met een dagje of twee verlengd worden, ik plan in november te gaan zodat ik 2 verlofdagen win) en wil heel graag een mooie indruk van Vietnam krijgen, maar ook Angkor Wat bezoeken.
Ik heb gelezen dat dat vanuit Vietnam zeer goed bereikbaar is, en de kans dat ik snel nog eens in de buurt kom, lijkt me klein ![]()
Hierbij mijn programma, lijkt dit jullie te doen? (ik wil vooral niet doodmoe naar huis terug keren
)
Dag 1 Vertrek
Dag 2 Aankomst Hanoi
Dag 3 Bezoek Hanoi, 's avonds nachttrein naar Sapa
Dag 4 Sapa
Dag 5 Sapa, 's avonds nachttrein terug naar Hanoi
Dag 6 Excursie vanuit Hanoi naar Tam Coc
Dag 7 Vanuit Hanoit excursie naar Halong Bay
Dag 8 Halong Bay terug rond de middag, 's avonds nachttrein Hanoi - Hué
Dag 9 Aankomst en bezoek Hué
Dag 10 Bezoek Hué
Dag 11 's Morgens bus (of trein, wat is het aangenaamst?) naar Hoi An
Dag 12 verblijf in Hoi An (dagje strand!)
Dag 13 Taxi naar Danang en nachttrein naar Nha Trang
Dag 14 Nha trang (bezoek aan Po Ngar Cham Towers)
Dag 15 Bus naar Dalat, aankomst 's avonds
Dag 16 Dalat (eventueel uitstap met Easy Riders met 1 overnachting)
Dag 17 Dalat
Dag 18 Ho Chi Minh Vlucht vanuit Dalat, nadien bezoek Ho Chi Minh
Dag 19 Ho Chi Minh bezoeken
Dag 20 Vlucht Ho Chi Minh - Siem Reap (aankomst met eerste vlucht om 10u)
Dag 21 Siem Reap - Bezoek Angkor Wat
Dag 22 Vlucht Siem Reap- Ho Chi Minh 11u20-12u40 (loont het de moeite om terug te keren naar Ho Chi Minh centrum of beter overnachten in de buurt van de luchthaven?)
Dag 23 Ho Chi Minh - Thuis! 09u55-17u15
Ik denk er ook aan om dag 4 en dag 5 in Sapa te skippen en op het einde van de reis de Mekong Delta mee te pikken gedurende 2 dagen.
Alle aanbevelingen zijn welkom, dit is maar een eerste plan op basis van wat ik gelezen en gezien heb in gidsen en ik graag zou willen zien (maar ik weet uit ervaring dat ik altijd wat teveel wil zien
)
Dankjewel!
groetjes
Sofie