Prof spiegelreflex mee; hoe?

Ik wil dit keer echt m’n prof camera mee. Maar heb geen id of ik daar in mijn rugzakje mee door de Filip. kan. Zag laatst TV met straatjongens in Manilla dat er niet best uit zag wat dit betreft.

Moet kunnen hoor dure camera mee, zolang je maar uit de krottenwijken wegblijft, en s,avonds donkere steegjes mijd. Gewoon onopvallend in je rugzak doen, en niet te veel mee lopen pronken dan is er niks aan de hand. In de grote steden in Filippijnen worden wel regelmatig buitenlanders bestolen, en de modus operandie is dat de buitenlander door een overvriendelijke man of vrouw word aangesproken en word overgehaal iets te gaan drinken, je krijgt dan via je drankje een verdovend of slaapmiddel binnen , en de volgende dag word je wakker zonder rugzak . Draag liever ook geen sieraden en gedraag je zo onopvallend mogelijk.Ik kom best vaak in Filippijnen en heb nog nooit iets vervelends meegemaakt.

Kwam eens een man tegen die zijn dure nieuwe reflex had beplakt met leukoplast om hem " beschadigd en provisorisch gerepareerd" te laten lijken en dieven te ontmoedigen hem te stelen. Ook had hij in de lengte door zijn draagriem een dunne flexibele stalen draad gevlochten zodat dieven niet de band snel konden doorsnijden met een autogordelsnijder. Idee?
Aan de andere kant, het moet en zal je een keer overkomen dat je beroofd wordt. Wij hebben veel landen bezocht maar het is tot nog toe steeds goed gegaan. Maar ik houd rekening met de eerste keer. Ik heb dus geheugenkaartjes met relatief weinig opslagcapaciteit. Wordt de camera gestolen heb je de andere kaartjes nog. Camera is verzekerd, kwijtgeraakte opnames niet. Schrale troost.