Fototoestel

Hallo,

Wij vertrekken midden augustus naar Kenia, Tanzania en Zanzibar. Kan je daar rondlopen met een spiegelreflexcamera of is het niet aan te raden? Ik ben nog aan het twijfelen of ik hem zo meenemen. Als ik hem ter plaatse niet durf uit te halen is het de moeite niet om hem mee te nemen.

groetjes
Mel

voor safari’s zou ik die camera zeker meenemen. als je op eigenhoutje door steden gaat lopen moet je misschien een wat kleinere meenemen. Vooral in de avond en in grote steden is het wel gevaarlijk op straat.
Maar wat ik al zei; voor de safari’s en dorpjes waar je door heen reist is het echt wel een meerwaarde. En als je m toch hebt zou ik m gewoon meenemen.

veel plezier

Hallo,

bedankt voor uw reactie.

Is er mogelijkheid om hem eventueel in een kluis te laten in een hotelletje of guesthouse?

groetjes
Melanie

weet zelf alleen iets over Kenia en daar hebben ze in alle (grote) hotels een goede kluis. Denk dat het geen probleem moet zijn.

En als het goed is is de camera ook verzekerd via reisverzekering (toch?!)

ps las ik daar nou UW reactie, hahaha zo oud ben ik niet hoor!

Beste Melanie,
Je kan beter even bij je reisorganisatie/touroperator navragen waar eventueel wel en geen kluisjes zijn. Ik als veelvuldig afrika bezoekster (tis mijn werk) kan je vertellen dat voor mooie en goede safari foto’s een camera met telelens eigenlijk een must-have is. In de meeste lodges en camps zijn geen kluisjes, maar wij nemen de camera altijd gewoon mee als we gaan eten en laten hem niet in de kamer staan. In de steden is het een ander verhaal, loop daar niet met “opzichtige” dingen over straat, sieraden, grote camera’s horen daarbij. Laat hem dan in de kluis in het hotel. Verder zijn het mega bestemmingen waar je naar toe gaat en ik wens je zeer veel plezier.

Met vriendelijke groeten,
Jambo Safari Club

In het Tanzania forum ook nog wat antwoorden, wellicht handig voor meelezers:
http://www.wereldwijzer.nl/showthread.php?t=71629

ik heb altijd mijn spiegelreflex mee, en voor de stad enz heb ik dit jaar zo’n wegwerpgeval van een euro van de action gebruikt! helemaal prima (zelfs de kwaliteit was nog te doen)