procedure immigratie, werken, wonen, etc

Hey

Ik ben een jaar op uitwisseling geweest in het Noorden van Argentinië en wil binnen 2 jaar in Argentinië gaan wonen. Nu vroeg ik me af wat er zoal geregeld moet worden?

De immigratie (als iemand hier info over heeft altijd welkom!)
Maar meer vroeg ik me de kostprijs van een huis in Jujuy of Salta voor twee personen en optioneel een derde kamer?
Verder hoor ik vaak dat de economie in Argentinië op dit moment niet zo goed is en dat de prijzen erg stijgen, is het que prijz vergelijking zoals in Nederland? en gaan deze prijzen blijven stijgen volgens jullie?

Dit jaar studeer ik af aan de opleiding toerisme en recreatiemanagement en vroeg me dan ook af of hier veel jobmogelijkheden in zijn? Ook in verband met het loon vroeg ik me af hoeveel je gemiddeld verdient als werkende in het toerisme?

Alvast bedankt!

Hola JanaSanPedro,

Ik wil een poging wagen…
Wij wonen hier in Salta nu zon 8 jaar en er is inmiddels op veler vlak een hoop veranderd.
Wij zijn destijds op een investeringsvisum het land binnen gekomen, met andere voorwaarden die nu gelden.
Er zijn ook andere visas om het land binnen te komen, maar daar ben ik niet van op de hoogte.
Misschien kan de volgende link vd migratiedienst opweg helpen. http://www.migraciones.gov.ar/accesibleingles/?tramitesindex

Ik stuur je ook een link voor het kopen van een apartement (er zijn er natuurlijk vele) om een idee te hebben. Prijzen verschillen nogal afhankelijk waar het apartement staat in Salta… Departamentos en Venta en Salta

Wat betreft salarissen? ik denk dat een gem. salaris hier rond de AR$ 10000 ligt ?

Hoop dat je hier wat aan hebt…

Alex y Rijkje
B&B Casa Hernandez
San Lorenzo (Salta)
www.lacasahernandez.com.ar