Mijn broer en ik vliegen van Delhi naar Hong Kong en willen van daaruit China in. We hebben alleen problemen met de aanvraag voor een visum via de ANWB. We hebben een document gestuurd met daarin de inreis vanuit Macau naar Shenzhen (China) per boot, maar nou zijn ze nog niet tevreden en behulpzaam zijn ze niet bepaald.
Wie heeft er een goed advies, een tip en/of kan ons helpen?!
Over 3 weken willen we gaan en de visum van China is nogsteeds niet in orde. Dit begint nu wel haast te hebben.
Het visum voor China schijnt in Hongkong in een paar dagen te regelen te zijn. (Ik heb er zelf geen ervaring mee.) Kun je het niet gewoon daar regelen?
Bedankt voor je reactie. Ik moet het 100% zeker weten en ik wacht eerst nog even af wat de ANWB en Visumburo.nl doen en anders haal ik m’n paspoort en geld terug en regel ik het zelf bij de ambassade.
Heb ik nog een vraag voor jou. Ik zie dat je veel reist in Azie, maar waar regel jij je visum dan? En hoe? Kom je ook vaak in China en heb je ervaringen met iets dat te maken heeft met inreis en visum?
Alvast bedankt en fijn dat je vaak zo snel reactie geeft.
Ik heb zelf ook steeds mijn visa bij het Visumburo geregeld, tijdens mijn twee eerste reizen waarbij ik gewoon per vliegtuig aankwam en weer zou vertrekken geen enkel probleem. Eerder dit jaar ben ik echter via Beijning naar Noord-Korea geweest, en had daarvoor dus een double-entry visum nodig. En toen begonnen ze ineens toch lastig te doen, moest ik een formele bevestigingsbrief van de reisorganisatie (Koryo Tours) hebben, iets wat zij sinds de Olympische Spelen niet meer hadden hoeven afgeven. Of dat nu echt noodzakelijk was? Ik waag het te betwijfelen, ik heb eerder de indruk dat het Visumburo echt 100% zeker wil weten dat de aanvraag in één keer slaagt, en zij er geen meerwerk aan hebben. En volgens mij voeren zij ook de visumaanvragen van de ANWB uit…