hoi
wij gaan vanaf Nova Scotia naar PEI met de ferry, maar we verlaten PEI met de brug.
hoe zit het nou met de tol / fare?
want ik zie alleen maar round trips vanaf NS voor $ 61 en de brug is $41…
en dat is best veel geld voor 2 nachten…
wel heb ik gelezen dat je betaald als je het eiland verlaat???
met andere woorden help ik snap het niet meer…
groetjes susan
Als ik het zo lees zie op:
http://www.confederationbridge.com/tolls-fees/tolls-fees.html
Confederation Bridge tolls are charged based on a vehicle’s axle-count and are calculated for the round-trip, regardless of the user’s initial point of entry to Prince Edward Island.
Dan betaal je enkel toll voor de brug als je van het eiland af gaat, dat staat voor een auto met 2 assen op 46 dollar.
Wat betreft de ferry:
Als je kijkt bij de uitleg van het sterretje “*”
One way and return reservations are available departing from Wood Islands, PEI. Return reservations only departing from Caribou, NS, one way reservations from Caribou, NS are not available.
Voor een auto met 2 assen is het return tarief 71 dollar.
Het lijkt er wat mij betreft dus op dat je als je met de Ferry heen en dan terug met de Brug gaat, je de volle mep van 46 + 71 dollar betaalt.
Zou je de route andersom doen, dan is de brug (heen) dus gratis en is er een mogelijkheid om een one way reservering te maken voor de ferry, waarvan het tarief niet expliciet genoemd staat. Je zou verwachten dat het one way tarief minder is dan 71 dollar?
Verder staat er nog als laatste zin bij het sterretje:
Payment is only required when you leave Prince Edward Island via the ferry or the Confederation Bridge.
Dat wekt de suggestie dat je theoretisch gezien gratis per ferry naar PEI kan als je per vliegtuig het eiland zou gaan verlaten.
Naar PEI ga je gratis, terug betaal je tol. Dus in jouw geval: gratis met de ferry van NS naar PEI en tol betalen voor de rit over (imposante fraaie) brug van PEI naar NB.
Wij hebben deze overtocht afgelopen juni gedaan maar in de andere richting. Wij stopten voor de laatste afslag voor de brug omdat we dachten 46$ te moeten betalen en dan terug ook. Maar daar spraken we wat mensen die zeiden dat het alleen 1 kant op was. Wij wilde met de ferry terug. Dat scheelde een berg omrijden.
Een overtocht met de ferry is $71 per auto. Daar komt nog $5 bij voor fuel surcharge. Als je eerst de ferry wil en dan de brug kun je geen enkeltje kopen vanuit Caribou. Daar moet je dus een retour ticket kopen. Die kost ook $76. Er staat dan dat de heenreis gratis is, maar je betaald direct voor de terug reis. Je zou dan via de brug eraf kunnen rijden, maar dan betaal je daar alsnog die $46. En wellicht krijg je nog een boete omdat je de boot mist maar wel een reservering hebt. Daar zou je de voorwaarden voor moeten lezen.
Dus jou kant op rijden is niet de goedkoopste manier. Of je moet een van de twee heen èn terug nemen. Dan kost je het of $76 voor de ferry of $46 voor de brug.
Check ons verslag van 2016 voor onze route.
http://www.reistipsamerika.nl