Ferry Phuket - Phi Phi

Hallo,

in november maken we, mijn partner en ik, onze eerste reis naar Thailand. We zoeken voor een aantal dingen in ons reisprogamma nog wat info. Na een dikke week van een hoop seight-seeing en rondreizen in o.a. Bangkok, Ayutthaya en Kanchanaburi vliegen we naar het zuiden en zullen we eerst 2,5 volledig relaxen in een fijn beachbungalowtje op Coral Island. Daarna gaan we aansluitend voor 3 dagen naar Koh Phi Phi. Het allerliefst willen we dan de ochtendferry naar Phi Phi pakken. Deze vertrekt als ik het goed heb om 08.30 uur. Maar de vraag is…is dit haalbaar? Het Coral Island resort heeft een speedboot die je naar de Chalong pier terugbrengt. Maar dit is een andere pier dan vanwaar de ferry naar Phi Phi vertrekt. Kunnen we ons vanaf Coral Island ook af laten droppen bij de Rassada Pier? Zo ja, wat zijn de kosten daarvan voor 2 personen?
Op de site van Asiaweb zie ik dat je daar tickets voor de ferry kunt bestellen. Is dit dezelfde prijs als ter plekke op de pier zelf? Of is dat duurder? Een retour Phuket - Phi Phi is op de site van Asiaweb 900 Thb pp. Dit is inclusief het transport van en terug naar je hotel op Phuket. Na Phi Phi zullen wij verblijven in Kata, dus dat is handig dat we dan met het Ferryticket ook naar Kata gebracht worden. Maar ophalen is natuurlijk niet mogelijk aangezien we op Coral Island zitten. Is het dan ook mogelijk dat ze je ipv bij je hotel oppikken bij de Chalong Pier? Heeft iemand hier ervaring mee?
Hopelijk kan iemand me vertellen of dus de ochtendferry een optie en zo ja, hoe we dat dan moeten regelen.

Thanks!

Petra

Vroege ferry haal je niet.

Ik zou middagferry nemen en relaxed naar Phuket komen. Eerst speedboot naar Chalong pier, vandaar transfer naar ferry, kun je inderdaad prima vooraf regelen, bijvoorbeeld via AWD. Je gaat dan van Chalong Pier naar Rassada pier naar Phi Phi, op terugweg van Rassada pier naar hotel in Kata.