Zijn de BC Ferries gratis?

Volgend jaar (2011 ) staat een reis per camper ( Cruise Canada ) op de kalender ( augustus - september ). Klopt het dat al deze ferries gratis zijn ? Waar kan ik terecht op het internet; bij BC Ferries wordt hier niet over gesproken.

Over welke ferries heb je het?
Ik kan me niet voorstellen dat er gratis ferries zijn.

Ik ben vorig jaar met BC Ferries van Port Hardy naar Bella Coola gevaren, die veerboot was zeker niet gratis. En diverse andere routes waar we naar gekeken hebben evenmin. Op hun website kan je de schedules van de diverse routes bekijken, daar staan tevens de tarieven (in PDF) bij.

Deze ferry is wel gratis

http://www.albertawow.com/campgrounds/Bleriot_Ferry/Bleriot%20Ferry%20Campground%20sm%207964.JPGhttp://www.albertawow.com/campgrounds/Bleriot_Ferry/Bleriot%20Ferry%20Crossing.JPGBleriot Ferry that crosses the Red Deer River.iot Ferry that crosses the Red Deer River.

Maar die is in Alberta, niet in BC :wink:
(da’s volgens mij toch het pontje bij Drumheller? Gezien de enorme te overbruggen afstand vraag ik me toch af of een brug niet veel praktischer en efficiënter was geweest…)

klopt

Bleriot Ferry that crosses the Red Deer River.

niet in BC maar wel gratis

Volgens mij moet je onderscheid maken tussen een ferry op een rivier en een ferry op zee. Wij hebben verschillende (rivier-)ferries gebruikt in Yukon en NWT en deze waren allemaal gratis. De (zee)ferry die we hebben genomen tussen Haines en Skagway was dat echter niet.

Groet,
Rob

Bedoeling is om met een camper van Tsawwassen naar Vancouver eiland te gaan en nadien terug de oversteek te wagen ( kort of lang ) van Port Hardy naar … ? , afhankleijk van de kosten.
Zijn deze BC ferries gratis en waar vind ik anders de tarieven ( website ).

Vr,Gr,

succes

Ja rivierferry’s zijn gratis, de andere niet.
Als voetpassagier valt het nog mee, maar je camper/auto meedoen is heel duur. (de exacte prijs weet ik niet, maar ik denk dat je op meer dan 400 dollar kan rekenen bij bv Prince Rupert-Port Hardy)

Veel mensen rijden de afstand tussen Prince Rupert en Vancouver, omdat de ferry te duur is.
Dat is dan weer positief voor mensen die graag liften (zoals ik:)).

Wij waren vorig jaar eind juli voor een gewone personenauto plus 4 volwassenen CA$ 905 kwijt voor Port Hardy - Bella Coola. Naar Prince Rupert is het nog aanzienlijk duurder…

Duur, maar wel een prachtige ervaring!