Prijzen visum India

hoi allemaal. ik vertrek in december voor 3 weken naar india maar moet mijn visum zelf aanvragen.Om het te laten doen kwam ik op een side en de prijs was ongeveer 220-euro. Is er misschien iemand die iets goedkopers weet? alvast bedankt. groetjes Joke JUAN.

Indien je het zelf op de normale manier aanvraagt zijn de kosten +/- €70,=.
D.w.z. zelf een afspraak maken en dan via BSL inleveren.

Echter… er zijn online weinig afspraakdata en soms pas na weken beschikbaar.
Daar heeft een handige meneer wat op gevonden en die biedt aan om tegen een vergoeding van €90,=(hij noemt het “delivery fee”) op korte termijn een afspraak te regelen. Ook wordt de aanvraag dan op voorhand bekeken of er geen fouten in zitten. Voor ieder fout in het aanvraagformulier die gewijzigd moet worden wordt €12,10 berekend.

Daarnaast menen een aantal visumbureaus dat het nodig is om naast hun eigen kosten nog een extra opslag te berekenen voor de bemiddeling van deze meneer.

Hoe dan ook, je moet altijd zelf inleveren i.v.m. het afgeven van biometrische gegevens.
Zelf ook weer ophalen is de goedkoopste oplossing.
Wil/kun je het visum niet zelf ophalen, dan moet het via die meneer al dan niet i.c.m. een visumbureau. En dan gaat de meter lopen.
Bij de goedkoopste variant kom je dan op +/- €160,=

1 like

Zelf regelen is inderdaad prima te doen, ik zou voor een toeristenvisum geen extra kosten maken aan bemiddeling als ik jou was. Zoals gezegd moet je inderdaad zelf in persoon er heen voor biometrie. Visum gaat in op datum van afgifte (en niet inreisvisum) dus als je in december gaat hoef je er nu nog lang niet heen!

1 like

Ben een Dinsdag naar BLS in Rotterdam geweest heb alle papieren meegenomen Paspoort nog minimaal 6 maanden geldig 1 bankafschrift waar onze namen op stond 2 pasfoto,s als je er geen heb kan je hem daar laten maken voor 8 euro wel gepast geld meenemen, hele aardige man echt super kerel maakte nergens problemen van en gister kreeg ik een bericht dat alles in orde was en de pasporten op kan halen prijs 118,70

BLS is inderdaad nog steeds nodig als je 6 maands visum wilt hebben of multiple entry. Voor single entry is het echt niet meer nodig, gewoon zelf via Internet een e-Tourist visum regelen, stukken goedkoper ook nog! Zie andere threads o.a. in het ‘sticky’ deel.

Sukses,

<Erik> & [Sandya]

Goede middag,

Zojuist bij ANWB geweest , alles ingeleverd. Prima geregeld, alleen betaal je er 25 eur voor :wink:

Goede avond

pirke12 bij de ANWB kun je daar de papieren online invullen of moet je dat eerst thuis doen
Als ik het goed begrijp hoef je voor 20 dagen naar India niet naar BLS. doen ze op het vliegveld zelf de biometrie

M.i.v. augustus 2015 kunnen reizigers met als reden: toerisme, familie- vrienden bezoek, kortdurende medische behandeling of zakelijk bezoek on-line een e-visum aanvragen. Dit visum is 30 dagen geldig met één inreis, kan niet verlengd worden en max. twee maal per jaar aangevraagd worden.
U dient dan wel via een van de volgende luchthavens het land binnen te komen: Bangalore, Chennai, Kochi, Delhi, Goa, Hyderabad, Kolkata, Mumbai, Thiruvananthapuram, Ahmedabad, Amritsar, Gaya, Jaipur, Lucknow, Trichy and Varanasi. Op het vliegveld worden Uw biometrische gegevens opgenomen.
U mag het land wel via een andere grensovergang verlaten.

In persoon melden bij het BSL is dan niet meer nodig.

Alle ins en outs over je visum voor India kan je lezen op mijn blog daarover, inclusief ervaringen van mijn lezers:

http://indianvisaonline.gov.in e-visum aanvragen via deze site. Kostte maar iets van 48€. Wat een geldwolven hier, 220€ :roll_eyes: