7 augustus vertrek ik samen met m’n vriend naar Egypte. Nu is mijn vraag, wat zijn de normalitaire kosten voor excursies naar; De Piramides van Gizeh en een (dag) excursie naar luxor?..
Ook wil ik graag weten wat de algemene kosten zijn voor wat snorkelen en/of duiken in de ogeving van Hurghada. (Dit hoeft geen hele cursus te zijn, het is voor ‘the fun’).
ik heb al mijn excursies geregeld via het hotel waar ik verbleef in cairo. voor mijn trip naar gizeh was ik ongeveer 200 egyptische pond kwijt dat was incl. entree, gids en een paard op locatie. het zou best kunnen dat als je beetje goed onderhandelt dat het ook voor minder kan. verder weet ik niet wat je bedoelt met een dag excursie luxor want het is onmogelijk om een dagje naar luxor te gaan als vanaf cairo, het is namelijk met de trein ongeveer 10 uur. omdat mijn reis naar luxor incl hotel en treinkaartje was weet ik niet wat je kwijt ben voor de tripjes in luxor. wat wel belangrijk is om te onthouden als je een excursie in egypte boek dat het meestal excl de entree prijzen is voor de verschillende bezienswaardigheden en fooi voor de gids. hou daar rekening mee als je een prijs afspreekt voor de excursie
Hi, ik ben net terug vanuit Hurghada en heb vanuit daar bij mijn touroperator een excursie naar Cairo geboekt voor 80 euro, als je de grote piramide inwilde moest je daarvoor nog een apart ticket voor kopen, volgens mij was dit ongeveer 15 euro. De excursie naar Luxor hadden we bij een lokaal bureau geboekt voor maar 32 euro, omdat dit de minder dan de helft was van de prijs van de touroperator, maar het viel zwaar tergen en was slecht georganiseerd, mischien hadden wij gewoon pech, maar toch raad ik je aan om het via je touropeator te boeken. De snorkel trip heb ik bij een verkoper op het strand geboekt voor 15 euro, dit was heel erg geslaagd, kijk of je naar giftun/mameya eiland kunt gaan, dit was me erg bevallen, voor de kust ook dolfijnen gezien en onderweg met de boot een snorkelstop gemaakt en mooie vissen gezien.