Prijzen kenia/tanzania

Hallo,

Ik heb me verbaasd over de prijzen in Kenia/Tanzania.

Voor een boottrip van Dar es Salaam naar Zanzi koste 51 000 shilling (40 dollar), locale mensen betalen 18 000 shilling. Op zich wil ik als toerist best iets meer betalen, maar bijna 3 x zoveel vind ik gewoon schofterig.

Hetzelfde geld min of meer voor de parken, neem bijv. de krater:
50 dollar p.p. + het delen van de 200 dollar (entree voor het voertuig).

Waar gaat dat geld allemaal naartoe?

Ik kan het wel betalen hoor.
Blijkbaar elke toerist…

Vind dit ook werkelijk ongelooflijk; hoe durf je dit te schrijven?

Jij vindt het schofterig dat jij als rijke Europeaan met een Havana in je mond zo’n dikke EUR 40 moet betalen als je bijv. Ngorogoro in wilt, terwijl die straatarme locals daar 3 keer minder voor betalen?

Heb je er enig besef van dat:

1. hun maandsalaris by far nog niet ons dagsalaris is (zo bezien is het door hen te betalen bedrag naar rato nog steeds onevenredig hoog);
  2. zij veelal geen of weinig inkomsten hebben, en zij hun eigen nationale parken niet of bijna niet zouden kunnen bezoeken als zij meer geld zouden moeten betalen dan nu wordt gevraagd; en
  3. deze parken enorm veel onderhoud vergen en dus hoge kosten met zich meebrengen, al is het maar om de grote schade die groepen toeristen aanbrengen te compenseren of stropers tegen te gaan?

Ik vind op reis niets meer tenenkrommend dan Hollanders die over prijzen gaan klagen. Ongepast, ongefundeerd en genant.

Anacondor wij zullen het nooit met elkaar eens zijn, dat is ook niet erg.Het gaat er mij niet om dat de lokale mensen “weinig” betalen, maar waarom een toerist zoveel meer betaald. In Zuid Amerika en Azie is dat toch ook niet zo?Ik heb ook 500 dollar betaald voor een uurtje Gorilla’s, daar hoor je me niet over klagen, omdat ik weet wat er met het geld gebeurd.Waarom is dit in Kenia/Tanzania zo duur en in Zuid(elijk) afrika, vele malen goedkoper?Nogmaals ik zat al met al nog onder mijn budget wat ik vooraf berekend had, maar toch viel me dit op, vandaar dat ik het hier vraag.