prijsniveau in Iran

Ik lees tegenstrijdige berichten omtrent het prijsniveau in Iran. Op vele sites/verhalen van reizigers wordt het land (spot) goedkoop genoemd.
Als ik de hotelprijzen voor een medium budget kamer die in de Lonely Planet (2012) worden genoemd ; $70-$ 90 per nacht en kijk naar sommige Iran hotelsites krijg ik de indruk dat hotels veel duurder zijn dan in landen als Thailand, Indonesie, Peru, Colombia e.d. Wat betreft het eten in een middenklasse restaurant geeft de Australische vergelijkingssite Numbeo aan dat de prijzen niet veel hoger zijn als in de net genoemde landen.
Heeft iemand hier ervaring mee?
Wij zijn oudere backpackers met een budget van $50 - $75 (max) per persoon per dag (exclusief heen en terugreis)

Hai Renelite,

Wat leuk dat je een reis naar Iran overweegt! Is echt aan te raden :). Voor mij was het een van mijn allergoedkoopste reizen ooit. Ik was daar 2 weken en heb in totaal (inclusief ticket!) niet meer dan 1200 euro uitgegeven. Het hangt dus heel erg vanaf waar je gaat slapen. Wij sliepen bv in Hotel Iran in Isfahan en dat was echt voordelig. Exacte prijzen weet ik niet meer, maar volgens mij niet meer dan 30/40 dollar per nacht. Check anders - Vegan Travel Life hier hebben we al onze ervaringen verzameld.