Prijs ticket China

Hoi iedereen,

Samen met mijn man wil ik graag rondreizen door Azië. Onze reis begint in oktober in Beijing. Nu ben ik aan het kijken voor vliegtickets en vraag ik me af of het slim is om nu te boeken. Ik heb namelijk een ticket gevonden voor de prijs van ongeveer 250 pp one way naar Beijing. Dit lijkt me een goedkope start. De reden dat ik twijfel is de overstap in Oekraïne die maar 40 minuten is.

Mijn vraag is of deze prijs echt een koopje is zoals ik denk? En wie heeft er ervaring met overstappen in Oekraïne met zo weinig overstaptijd.

Alvast bedankt!

Mooie prijs! Daarvoor zou ik het zeker doen!
Met Oekraïne heb ik geen ervaring, dus daar durf ik niets over te zeggen… Weet wel dat je geen eigen schermpje hebt, op die manier kan de vlucht érg lang duren.

Leuke prijs, maar persoonlijk vlieg ik altijd liever rechtstreeks. Kost misschien €100,- meer. Maar dan heb je geen stress en of wachten of problemen met koffers.
Maar de reis is supergaaf dat weet ik zeker!!

Met een overstap van 40min neem je een groot risico, 2u hanteer ik als minimale overstap tijd. Tuurlijk is 250,- een koopje, maar als je voor 350,- rechtstreeks kunt vliegen zoals hierboven wordt beweerd dan is dat nog steeds een koopje, en je hebt meer garantie dat je op je bestemming aankomt.

Kijk eens bij Finnair of Lufthansa. Heb ik regelmatig bij geboekt, bijvoorbeeld heen Amsterdam - Beijing en terug Singapore - Amsterdam, voor een periode van 3 maanden en ticketprijs net iets meer dan 500 euro. Beide maatschappijen hebben veel bestemmingen in Azië en je kunt naar hartelust combineren wanneer ze aanbiedingen hebben. Veel goedkoper dan KLM en altijd naar volle tevredenheid. Overstappen in Helsinki, Frankfurt of München.

En voor het aanvragen van een visum voor China is het handig om alvast een uitreisticket te hebben. Dan zijn ze veel soepeler.