Op het forum wordt over het algemeen aanbevolen de railpass bij TOZAI te bestellen.
Nu zag ik op de website van Japan Experience dat zij de railpass voor 21 dagen voor 460 euro aanbieden.
Ik wil niet al te kritisch zijn over een prijsverschil maar het scheelt ruim 60 euro per railpass.
Heeft iemand ervaring met bovengenoemd bedrijf :ze zijn gevestigd in Parijs en Kyoto.
Kritisch zijn lijkt me goed, zeker als het je eigen portemonnee betreft.:biggrin:
Ik heb geen ervaring met ze, maar het ziet er goed en professioneel uit. Het adres in Parijs is in een straat die bekend staat om de vele Japanse winkels en restaurants, dus het is niet gek dat zich daar een Japans reisburo bevindt. Ik ga wel altijd naar die straat als ik in Parijs ben, om Japans te eten of naar de Japanse boekenwinkel te gaan. Ik denk dat het betrouwbaar is en zou er zelf ook bestellen voor dit prijsverschil. Ik heb een VISA-credit card en daarmee kun je geld meteen terug laten boeken als iets niet geleverd wordt.
Ik heb een keer de Rail Pass via Inside Japan Tours en die zitten in Londen. Helaas is hun prijs ook hoger dan Japan experience.
Nog een opmerking : Stel dat de bestelde railpassen bij verzending zoek raken of niet aankomen ben je dan hiervoor
verzekerd bij betaling met creditkaart.
Wat ik wel vreemd vind is dat als je nu met de huidige koers van de Yen de prijs van de railpass omrekend naar euro"s aan de hand
van de Japanse prijs ( 57700 yen) je op 482 euro komt ). M.a.w Hoe kunnen ze hem voor 460 euro leveren .
Een andere vraag die ik je nog graag wil stellen:
Ik zie nu dat de koers van de Yen lager is ; is het verstandig om nu al euro"s
bij de bank om te wisselen voor onze reis op 31 maart 2013.
Ik las dat je bij omwisseling bij de bank wel wisselkoersopslag moet betalen;
maar ik weet niet of dit opweegt tegen de kosten die je in Japan betaalt voor
het opnemen van Yens.
Omdat we over 2 maanden vertrekken kunnen we ook gewoon nog even afwachten