Op het forum wordt over het algemeen aanbevolen de railpass bij TOZAI te bestellen.
Nu zag ik op de website van Japan Experience dat zij de railpass voor 21 dagen voor 460 euro aanbieden.
Ik wil niet al te kritisch zijn over een prijsverschil maar het scheelt ruim 60 euro per railpass.
Heeft iemand ervaring met bovengenoemd bedrijf :ze zijn gevestigd in Parijs en Kyoto.
Kritisch zijn lijkt me goed, zeker als het je eigen portemonnee betreft.:biggrin:
Ik heb geen ervaring met ze, maar het ziet er goed en professioneel uit. Het adres in Parijs is in een straat die bekend staat om de vele Japanse winkels en restaurants, dus het is niet gek dat zich daar een Japans reisburo bevindt. Ik ga wel altijd naar die straat als ik in Parijs ben, om Japans te eten of naar de Japanse boekenwinkel te gaan. Ik denk dat het betrouwbaar is en zou er zelf ook bestellen voor dit prijsverschil. Ik heb een VISA-credit card en daarmee kun je geld meteen terug laten boeken als iets niet geleverd wordt.
Ik heb een keer de Rail Pass via Inside Japan Tours en die zitten in Londen. Helaas is hun prijs ook hoger dan Japan experience.
Nog een opmerking : Stel dat de bestelde railpassen bij verzending zoek raken of niet aankomen ben je dan hiervoor
verzekerd bij betaling met creditkaart.
Wat ik wel vreemd vind is dat als je nu met de huidige koers van de Yen de prijs van de railpass omrekend naar euro"s aan de hand
van de Japanse prijs ( 57700 yen) je op 482 euro komt ). M.a.w Hoe kunnen ze hem voor 460 euro leveren .
Een andere vraag die ik je nog graag wil stellen:
Ik zie nu dat de koers van de Yen lager is ; is het verstandig om nu al euro"s
bij de bank om te wisselen voor onze reis op 31 maart 2013.
Ik las dat je bij omwisseling bij de bank wel wisselkoersopslag moet betalen;
maar ik weet niet of dit opweegt tegen de kosten die je in Japan betaalt voor
het opnemen van Yens.
Omdat we over 2 maanden vertrekken kunnen we ook gewoon nog even afwachten
en hopen dat de koers van de Yen nog zo gunstig is.
Toen ik de Japan Rail Pass via Londen had besteld was de verzending ook met FedEx. Je zou bij FedEx kunnen kijken wat de garantievoorwaarden zijn. Ook voor de credit card geldt hetzelfde. Ik heb niet alles tot in de kleinste letters bestudeerd, maar volgens mij zijn je aankopen automatisch verzekerd voor een bepaalde termijn. FedEx is ook gewoon betrouwbaar, net zo iets als DHL.
Het is inderdaad vreemd dat de prijs onder de wisselkoers is. Soms staat er bij dat de uiteindelijke prijs afhankelijk is van de wisselkoers, maar dat zie ik er hier niet bijstaan. Misschien kun je ze e-mailen hierover. Bij Tozai staat overigens wel dat de prijs van de koers afhangt, dus ik zou ze even bellen voor de huidige prijs.
Wat betreft de koers van de Yen is het echt koffiedik kijken. Het ligt niet alleen aan de Yen maar ook aan wat bv de Euro doet. Het is natuurlijk wel handig/geruststellend om bij aankomst al wat Japanse Yen op zak te hebben. Wat je ook besluit, het blijft helaas een gok.
Graag laat ik u weten dat via de dagkoers van vandaag de 21-daagse pas omgerekend 484.343 euro is.
En de dagkoers is momenteel 119 yen voor een euro. De yen is, naar mijn weten, al in geen 2 jaar zo goedkoop geweest.
Hoe de andere aanbieder zulke lage prijzen biedt is mij een raadsel.
Helaas hebben wij enkele weken geleden onze yennen ingekocht en tegen deze koers dienen wij onze Japan Rail Passen te verkopen.
Helaas was de yen op dat moment duurder dan vandaag. Vandaar ook de hogere berekening van onze prijzen.
Alleen vraag ik mij af als de koers van de Yen nu plotseling zou stijgen of ze dan ook de lagere koers van de ingekochte
yens zouden toepassen. Ik denk dat ze dan wel de huidige dagkoers zouden toepassen.
Ik zou hem gewoon bij de goedkoopste bestellen. Misschien dat er in Parijs/Frankrijk meer concurrentie is.
Dit is trouwens een Japans reisbureau in Brussel, waar ik weleens vliegtickets heb gekocht: http://www.japanpitravel.com/Japan_Rail_Pass/jr_pass_eng.html
Ze verkopen ook de Rail Pass. De prijs staat er bij hun in Japanse Yen. De vliegtickets werden naar me opgestuurd in Nederland.
Inderdaad. Ook de vliegtickets zijn scherp geprijsd. In januari hadden ze uitverkoop met oa Finnair tickets van onder de 600 euro. Jammer dat ik dat nu pas zie.
Ik zie dat die tickets voor €530 van Aeroflot zijn, die kwam ik laatst nog voor een paar tientjes minder tegen op SKyscanner. Inmiddels echter (in ieder geval niet op de data die ik nu geprobeerd heb) niet meer tegen.
Ook ik heb een vraag over de railpass, heb nl een bestelling gedaan bij Tozai en dit kost me 396 euro per pas (14 dagen) plus nog 10 euro administratie kosten per pas. En dan moet ik 'm ophalen (wat ik persoonlijk op zich fijn vind)
Het scheelt dus bijna 40 tot 50 euro per pas, vind ik behoorlijk veel eigenlijk! Waarom rekent Tozai bv dan standaard 396? Maar goed, heeft iemand ervaring met deze organisaties HIS en JRPass? Zijn ze betrouwbaar? Zouden jullie het daar boeken?
Zie mijn eerder bericht hiervoor ; waarin TOZAI een slap antwoord op mijn zelfde vraag geeft.
Ik vraag mij af als de Yen koers zou stijgen of zij dan de ook de prijs zouden doorberekenen met de reeds door hun ingekochte
Yen. Waarschijnlijk rekenen zij dan wel meteen de hogere koers door.
Wij hebben inmiddels onze JRP bestelt bij JAPAN EXPERIENCE gevestigd te Parijs en hadden deze na 2 dagen netjes ontvangen
tegen de prijs van 350 euro + 9 euro FEX-kosten. Om dat moment scheelde het ruim 60 euro per Pass exclusief administratiekosten
en verzendkosten.
Okee top, bedankt voor jullie antwoorden, ga gelijk mijn boeking annuleren bij Tozai en zal het boeken bij HIS denk ik. Fijn om te weten dat deze betrouwbaar is en zal het sowieso via creditcard boeken idd. Het klopt trouwens dat er veel Japanners in Buitenveldert zitten, weet ik zelfs van m’n werk maar dat belletje was nog niet eens gaan rinkelen. Bedankt!
Ik heb deze week de JRP besteld via https://www.jrpass.com en had binnen 2 werkdagen de passen in huis via Fedex. Prima ervaring, en inderdaad een stuk goedkoper dan een aantal andere aanbieders.
Beste Nigo,
Graag wil ik weten het adres van de bekende straat met de vele winkels en restaurants in Parijs, in welke arrondisement het ligt? Heb je wel eens de Japanse-dag in Dusseldorf bezocht kan je hier eventueel informatie krijgen over Japan?
Bedankt,
Mvrgr.
Paco
Hoi, ik wilde nog even laten weten dat ik de railpass heb gehaald bij HIS, voor 358 euro (14 dagen) dus scheelde geld plus gewoon goede service! Dus zeker een aanrader, groetjes!