Prijs hostel 2 pers kamer

Hi,

Ik wil graag in september voor het eerst naar Zuid Afrika toe.
Ik hoor/lees/zie veel verschillende prijzen omtrent hostels en dit kan behoorlijk schelen in het totale budget. Ik heb gekeken naar wat grotere plaatsen (Johannesburg, Kaapstad, Durban, Pretoria…)

Als ik google op hostels dan kom ik gemiddeld uit op 30€ per nacht voor een tweepersoonskamer (veelal shared bathroom).

Op andere forums lees ik weer dat je voor gemakkelijk 15€ een kamer hebt.

Op de vakantiebeurs afgelopen weekend vertelde stand nummer 1 ook dat we voor 10-15€ makkelijk ergens konden slapen en de stand nummer 2 zei weer dat we minstens 35€ moesten rekenen.

Dus… wat is jullie (recente) ervaring omtrent prijzen hostels?!

Many thanks!

ZAR 250/350 is wel een reële prijs voor een 2-persoonskamer voor de grotere steden. Ja, het kan goedkoper, maar dan kom je op slaapzalen terecht of beland je in een smerig/shabby hostel terecht.

Gelukkig voor jou staat de Rand vrij zwak :slight_smile:

Dank! Wij zaten inderdaad te denken aan een budget van 250R. :slight_smile:

Is het in de kleinere steden juist duurder of goedkoper? Weet je toevallig daar iets van?

Thanks!

Hoi Lisa,

Voor R100-R150 heb je al een slaapplek in een backpackerslodge. Rond de R300-R400 heb je in de grotere steden een net guesthouse, vaak inclusief ontbijt.

Kijk eens op www.wheretostay.co.za , daar kun je handig prijzen vergelijken in een oogopslag.

Groetjes uit de bush,

Corné.
Amukela Game Lodge.
www.amukela.com

1 like

In de kleinere steden liggen de prijzen over het algemeen lager.

De link die Corne aanbeveelt is een goeie. Hier kun je ook leuke accommodaties (niet direct de goedkoopste) vinden: http://www.coastingafrica.com/index.php