Ik ben nooit in Zuid-Afrika geweest en wil mij informeren over de accomodatiemogelijkheden daar. Ik reis graag op de bonnefooi over het platteland en naar kleinere steden en dorpen. Kun je daar makkelijk goedkope hotelletjes of pensions vinden? Geen dure “lodges” of jeugdherbergen, gewoon eenvoudige pensions voor Zuidafrikanen zelf die op doorreis zijn. Wat is een normale prijs voor een eenpersoonskamer in het goedkopere segment? Links naar interessante sites zijn ook welkom.
Om in ZA op het platte land te kunnen reizen heb je zeker een auto nodig. De afstanden zijn per openbaar vervoer niet te doen, en zowieso niet veilig. Als je ergens overnacht moet dat voor R150 - R350 rand (28-60 Euro) per nacht te doen zijn, en in de kleine dorpen zeker niet meer. Kan een website aanbevelen in KwaZulu-Natal die vrij veel informatie heeft - www.restinations.co.za. Is in Engels.
Als je verder nog vragen hebt laat het weten, ik woon hier namelijk!
In ZA is een groen boekje verkrijgbaar dat Coast to Coast heet daar staan heel veel slaapplaatsen in. Vooral B&B en backpackershotels en de meeste zijn erg goed betaalbaar. Wij zijn van Johannesburg naar Kaapstad gereden en hebben bijna elke dag gebruik gemaakt van dat boekje om onze slaapplaats te vinden. Ook in de wat grotere dorpen hebben wij de ervaring dat er veel B&B zitten.
Hallee,
Ik werk als lodge manager in the B&B ‘Outback Africa Lodge’ in Kaapstad. Onze prijs is SAR 275,00 per nacht als je je kamer eventueel wilt delen. Dit bedrag is inclusief ontbijt en er gaat 3x per dag gratis een shuttle landrover naar de Waterfront. Verder is er een zwembad, TVLounge en gratis gebruik van Internet.
Mocht je interesse hebben, schrijf me eenemail naar [EMAIL=“sandra@outbackafrica.com”]sandra@outbackafrica.com
Veel suc-6 met je voorbereidingen en met je reis.