kan iemand mij helpen bij het zoeken naar campings in zuid afrika , wij willen van Johannesburg naar Kaapstad trekken maar twijfelen nog of we dit doen met een camper of een gewone auto.
Eventueel ook informatie over overnachten in b&b of goedkopere hotels
Je kan kijken op Camping in Southern Africa by Linx Africa voor verschillende campings.
Of in Zuid Afrika bij de (ANWB) AA een boekje kopen met alle campings hier in Z.A.
Je zal opmerken dat sommige campings ook een (beperkt!) aantal “self catering” huisjes aanbieden. Best vooraf de beschikbaarheid nagaan en zeker in drukkere vakantieperiodes, ook voor gewoon kamperen.
Als je eenmaal in SA bent en je vind een COAST2COAST dan heb je je camping en backpackerbijbel te pakken, ik zelf reis met een tentje in mijn backpack, en zoek gewoon backpackers op die ook camping aanbieden. Er is bijna altijd plek. En er zijn keuken en toilet voorzieningen. De prijzen verschillen van 60 tot 80 rand.
Meer info over de COAST2COAST : http://www.coastingafrica.com/index.php
Coast to Coast is een heel handig én ontzettend grappig boekje. En veel backpackers accommodaties bieden ook kamers aan voor het geval je de kampeeroptie toch ietwat té basic vindt. Kom je in de toeristische gebieden, kun je ook gewoon vaak de bruin-witte borden met B&B’s / guesthouses volgen en vragen of men nog plaats heeft voor die avond. Ligt er wel beetje aan in welke periode jullie willen gaan…
Op moment dat de Zuid-Afrikanen hier ook vakantie hebben, kan het niet handig/verstandig zijn om op de bonnefooi rond te trekken. Dan is een belletje vooraf om een kamer / kampeerplek te reserveren wel gewenst!
Mocht je in Kruger Park willen verblijven, kijk dan alvast eens op hun website www.sanparks.org voor de beschikbaarheid. Geldt tevens voor alle nationale parken hier in Zuid-Afrika. Ook campingplaatsen in Kruger / parken kun je via deze website reserveren.