Campinggids Zuid Afrika

Hallo Afrikakenners,

Wij zijn van plan om in november met een gehuurde auto en tentje door zuid afrika te trekken. Het plan is, om zoveel mogelijk te overnachten op campings, omdat we begrepen hebben dat dat het veiligst is.
Is er vanuit nederland een campinggids te krijgen, zodat we alvast een beetje onze route kunnen plannen?

Groetjes,

Sanne.

Hoi Sanne,

Ik had een tijdje geleden dezelfde vraag gepost, want ik kon ook nergens een boekje vinden. Bij het huren van een camper schijn je er 1 te krijgen, maar niet alle caravanparks hebben ook tentplekken. Ik werd op dit forum doorverwezen naar de site http://www.sa.caravanparks.com/. Die hebben een gids samengesteld.

Wij gaan zelf ook in november kamperen (vertrek 23 oktober), maar ik heb zelf een boekje gemaakt met campingadressen door te zoeken op internet. Kom je erg door in de vakantiestemming, kan ik je zeggen… Bovengenoemde site was daarbij trouwens wel erg handig, en verder natuurlijk die van SANparks en KZNwildlife; het meest kamperen we toch in de wildparken.

Succes en misschien komen we elkaar nog wel tegen daar…:wink:

Hoi Mikmak,

Bedankt voor je reactie. Goede tip om zelf een boekje te maken. Blijkbaar ben je al een beetje thuis op de side van http://www.sa.caravanparks.com/. Kun je me vertellen hoe ik kan zien of er tentplekken zijn? (om niet voor de 2e keer het wiel te hoeven uitvinden). Ik ga ook maar eens op onze geplande route aan de slag met verzamelen.

Groetjes, Sanne.

Hoi Sanne,

Bij de meeste resorts kun je doorklikken naar ‘special feature’', en dan staan er een reeks symbolen, waaronder een tent. Maar ik heb de site vooral gebruikt om namen van campings te vinden, om vervolgens bij google hun eigen site te zoeken. Soms staat er bij sa.caravanspark.com ook links naar de eigen sites.
Ik kijk eigenlijk vooral naar hoe de tentsites eruit zien en hoe groot de campings zijn. We hoeven niet zo’n enorm complex met allerlei kinderfaciliteiten, alhoewel een zwembad natuurlijk niet weg is. Over het algemeen zien de campings (op internet) er erg verzorgd en sfeervol uit moet ik zeggen, met veel groen. Vaak beter dan in Europa. En er zijn er genoeg! Alleen aan de kust, zijn een paar typische caravanparks, waar ik als tentkampeerder niet blij van wordt…

Veel plezier!

ga naar een backpacker en neem er een coast to coast, leukste manier om te reizen

Hallo allemaal,
Alle vragen over adressen en telefoonnummers van campings zijn volgens mij opgelost als je kijkt op de site www.linx.co.za. Volgens mij staan alle 700 campings in Zuid-Afrika er op - een uitdraai om mee te nemen kost een flink pak papier, maar dan heb je ook wat. Alfabetisch gerangschikt naar regio en plaats. Ook voor veel andere onderwerpen over Zuid-Afrika is dit verreweg de beste site die ik ken - waar vind je bijvoorbeeld een redelijk compleet overzicht van alle trails? Waarbij je ook nog eens kunt kiezen uit dagwandelingen en langere trails. Ik ga in januari voor 3 maanden naar ZA en heb nog geen enkele site gevonden waar zo veel informatie zo overzichtelijk bij elkaar staat.

Hans

Ondertussen terug van de drie maanden, en ik moet toch enkele kanttekeningen zetten bij het bovenstaande. Het is zeker niet zo dat alle campings op deze site staan, wat ontbreekt zijn de backpackers en bed & breakfasts waar ook de mogelijkheid bestaat om een tent neer te zetten. Ook staan er campings op die (soms al lang - in één geval meer dan tien jaar) niet meer bestaan. Vertrouw er dus niet voor 100% op, maar niettemin hebben we veel aan deze site gehad; ook kampeerders uit Zuid-Afrika zelf hebben dankbaar gebruik gemaakt van de uitdraai die ik had gemaakt.

Hans

Misschien is onze site nog handig om te bekijken. Op de links pagina hebben we onder andere links opgenomen van een paar prachtige campings in het Ceder gebergte.
http://www.westerncapeholiday.com

Veel plezier,

Fred