Pretoria/Zuid-Afrika/Afrika

Omdat ik (m, 30 jaar) heb besloten mijn werk als docent aan de universiteit te stoppen en me op mijn andere werkzaamheden te storten (het schrijven van filmrecensies, artikelen, interviews gaat hopelijk worden uitgebreid met diverse nieuwe richtingen), heb ik vanaf eind juni opeens een periode weinig tot geen verplichtingen. Het lijkt me mooi om eindelijk eens de reizen te gaan maken die ik al een poos wil.

In een soort fantasie zie ik mezelf meeliften op een vrachtschip naar Pretoria, zonder al te vaststaand plan van vervolg. Vervolgens via verschillende landen door Afrika weer richting Europa. Door alle google-bomen is er amper nog avonturenbos te zien, dus ik vroeg me af of er mensen zijn die hier (of een soortgelijk iets) ervaring mee hebben?
Zoals vaker met ultieme fantasieen zal het waarschijnlijk bijzonder moeilijk zijn om dit te realiseren, dus ik hou alle opties open wat betreft de vorm van het hele gebeuren.

Zijn er toevallig mensen met soortgelijke ideeen/wensen die vanaf juli zoiets zouden willen doen? Met twee dubbele inventiviteit