Present voor schoonouders in spé

Hoi!

Ik ben op zoek naar een cadeautje voor “schoonouders in spé”… Wie heeft er een idee? Wat is er daar leuk om te geven als kleinigheidje bij eerste ontmoeting…? (wil daar niet met lege handen aankomen)

Je zou moeten weten wat voor soort mensen het zijn. Als het arme mensen zijn, dan zal een groot cadeau ze in verlegenheid brengen ( want ze voelen zich verplicht om iets terug te geven) bloemen worden als geldverspilling gezien, en iets lekkers voor bij de koffie kennen ze enkel in de vorm van een koekje.
Zijn ze wat rijker, dan kun je hetzelfde doen als wat je hier gewend bent.
Als je het écht op z’n Egyptisch wil doen, en iets officieels geven, dan is het een geit of een schaap voor de slacht. :slight_smile:

Toen ik voor de eerste keer de ouders van min thaise vriendin ontmoete,had ik een fles"Champagne"bij(duur merk)Ik wou eerst Belgische “praline’s” meebrengen,maar het kan in Thailand verdomd warm zijn.(was bang:dat de chocolade ging uitlopen)maar praline’s(wel de Belgische)kunnen wonderen doen!!
Andere mogelijkheden:bloemen,een boek van één of andere hobby’s die je schoonouders doen:(tuinieren,knutselboek,computerboek etc…)
Nog veel succes met je zoektocht!!
gegroet:georgessiam.:chin:

Ik ken ze moeilijk een flesje champagne geven… als Moslim zijnde…

Ze zijn kwa inkomen een beetje boven t gemiddelde, verder ken ik ze natuurlijk nog niet dus of ze hobby’s hebben of iets weet ik niet.
Een schaap, haha, leuk idee maar neej :d

En bloemen,Wendy??daar kun je niet veel aan verkeerd doen,wat zeg je aanstaande hierover,kan hij geen tips geven,tenslotte ken hij zijn ouders beter dan jij!!

Oow ontmoeting was helemaal perfect.
Zowel zijn ouders als zijn tante en oom (waar we bij in huis zaten) waren helemaal blij om me te ontmoeten, heel gastvrij enz. Heb daar zijn tante een portomonee gegeven (ze vond de mijen erg mooi) en voor ze gekookt. Bij weggaan kregen ze beide een grote bos bloemen, waar ze zich helemaal mee vereerd voelden…

Ik ebn echt heel warm en open ontvangen in zijn gezin… Heb er echt alleen maar positieve ervaringen mee!

1 like

Leuk dat het een positieve ervaring was en ze jou met open armen hebben ontvangen.
Ik neem vaak stroopwafels mee vinden ze super lekker en dan natuurlijk Goudse stroofwafels van mij geboortestad.
En Belgische bonbons (zonder alcohol) omdat we in belgie wonen hihi.
Dienblad met koeien deed het ook heel goed.
En bloemen vinden ze echt wel leuk hoor en een schaap geven kom nou dat doen ze daar alleen met het offerfeest hoor gaat een beetje ver he.

Jaa TSroofwafels zijn altijd in trek. Mijn vriend vind ze ook erg lekker en heeft ze ook naar zijn tante opgestuurd. Die zitten gewoon standaard in de koffer als ik daar heen ga :wink:
Er liggen nu twe kaarten klaar voor hun; van een koe en van bloemen haha!
Zijn oom was idd benieuwd of ik de volgende keer belgische bonbons mee wilde nemen…

Ach jaa… Beetje cultuur opsnuiven; Zo heb ik pannenkoeken voor de familie gebakken; dat is nu helemaal favouriet (ze begonnen niet eens met het meest simpele; tonijnpannenkoek) maar bedachten zelf al allerlei variaties wat er dan allemaal op of in een pannenkoek kon; precies zoals het bedoelt is dus… Dat is nu helemaal hot en zn oom had al voorgesteld om samen een pannenkoekenrestaurant op te richten, hihi!

hahaha wat leuk dat het zo goed is ontvangen goed teken echt heel fijn.
Wie weet is het wel een hit om een pannenkoeken restaurant te beginnen.
Ik had kroepoek meegenomen omdat M zijn zusje chinezen zo leuk vind en ze vond het heerlijk dus er zijn standaard dingen nu die ik meeneem.
Leuk toch we snuiven hun cultuur op en wij nemen wat mee van ons.

@Camilla: je kan bij de toko ook kroepoek kopen die je nog af moet bakken. Voordeel: kleinere verpakking en niet allemaal kruimels!

2 likes

Appeltaart. Roomsaus met gerookte kip. Zelfgemaakte dressing van koffieroom, azijn, suiker, zout, peper. Pepernoten en speculaas. Ik heb een keer wilde bospaddestoelen meegenomen, maar dat durfde niemand te eten. Er bestaat een speciale soort mint, met citroen.Ik heb het plantje alleen maar vroeg in het voorjaar kunnen krijgen, maar dat is ook geliefd. Tasty Tom’s. Allemaal als plant. Bitterkoekjes. Stoofperencake.

1 like

Jaja de stroopwafels zijn echt Gouds in Gouda zijn ze het aller lekkerst en wordt het voor je neus gemaakt heerlijk over de kazen ja dat is wat anders maar dan nog als ik in Egypte ben dan vind ik het altijd leuk om Gouda kaas te zien in de winkel.
Ze smelten de kazen hihi kwam in me op ook kaas vinden ze daar heel lekker trouwens maar mijn te prijzig om mee te nemen.
Ook de cup a soup doet het goed wow water erbij en je heb soep. En ook de chickentonight of gewoon een nasi kruidenzakje altijd goed.
Goede tip GM40

Appeltaart kun je ook in Egypte zelf kopen… :slight_smile:

Bij La Poire. Maar dat is eigenlijk een soort Europese bakkersketen. De traditionele Egyptische patisserie zoals bijvoorbeeld Les Dames ( heel bekend, in Heliopolis) kent geen appeltaart.

Ik heb het in Hurghada gewoon in een barretje/eettentje gegeten :slight_smile:

Was het lekkere appeltaart?

Ja, heerlijke!! Samen met chocoladijs… heb echt gesmikkeld daar!
In cairo heb ik trouwens ook appeltaart gegeten, ook weer met ijs. Dat was bij de Costa Caffee… en ik denk dat als t in Cairo hebben, ze dat ook bij de rest van de Costas hebben…
Verder weet ik niet de naam van het restaurantjeding waar ik die andere heb gegeten in HUrghada, maar als je het wilt weten, kan ik er wel achter komen?

Ben je gek, Costa is genoeg! Mijn vriendin is gek op appeltaart, en volgens mij wéét ze niet eens dat een koffieshop als Costa dat in het assortiment heeft. Kan ik haar verrassen…

Die in Cairo zeker te weten, daar heb ik hem zelf gegeten. Vast ook wel in de rest van de costa´s dan… :wink:

Ik ga ook binnekort mijn schoonouders ontmoeten. stroopwafels gaan zeker mee, en ik denk dat ik iets ´Delftsblauw´ mee neem, ik kom uit Delft. Weet alleen nog niet wat ik voor de kleintjes mee zal nemen. Ik zat te denken aan klompjes (sloffen)