Cadeaus voor ontvangers?

Hallo,
Ik logeer in maart 2 weken bij twee studenten in Cairo, welk ik heb leren kennen tijdens mij studie in Amerika. Zij wonen nog thuis en ik word dan ook ontzettend gastvrij ontvangen door de rest van het gezin.

Ik vroeg mij af wat gepaste cadeaus zijn om mee te nemen voor de personen die ik al ken, en voor hun familie. Ik mag 2 weken in hun huis logeren dus ik wil ze uiteraard bedanken, maar ik weet niet wat gepast en leuk is om te geven en wat gebruikelijk is in Egypte. Als iemand tips of ideeen heeft, hoor ik het graag!

Groetjes Susanna

Dames, heren, jongens, meisjes, sociale klasse? In de rijkere klasses zijn de cadeau’s eigenlijk vergelijkbaar met wat je hier geven zou. Zijn de mensen arm dan hebben ze bv. weinig aan bloemen of taart.

Bedankt voor de reactie! Het zijn zowel meisjes als jongens en dus de ouders in wiens huis ik verblijf. Ik vermoed dat ze tot een van de hoogste klassen behoren. Ze zijn zeer welvarend. Ik hoor graag wat gepast is. Bedankt!

Belangrijk is dat het herkenbaar Nederlands/voor-hun-buitenlands is. Voor armere families mag 't echte kitsch zijn en voor wat betere klassen iets duurder (er uit zien :-). Ik struin gewoonlijk de Nederlandse souvenirwinkels af en tot op heden lijken de ontvangers (in Azië in dit geval) er blij mee te zijn; kadootjes blijken bijvoorbeeld bij volgende bezoek op prominente plek in de uitstalhoek/kast te staan of aan de muur te hangen. Het hebben van buitenlandse kontakten/vrienden is op zichzelf aldaar statusverhogend en zo’n herkenbaar kado is het bewijs…

Sukses,

<Erik> & [Sandya]

Voor de heren bijvoorbeeld een Nederlands elftal cadeautje? De meeste jongens zijn gek van voetbal. Voorde dames iets van de parfumerie? Of een van die leuke cadeau’s van de geschenkenafdeling van de Bijenkorf, categorie duur en nutteloos, haha.