Geweldig forum het lijkt wel alsof iedereen naar Latijns Amerika emigreert. Ook ik wil dus voor enkele maanden daar rondreizen en evt. werken. En liefst zo snel mogelijk. Daarbij regel ik alles zelf want dat is leuk en bovendien nog veel goedkoper ook. Toch zijn er een paar zaken waar ik wel graag een ander zijn mening over hoor…
Reisgenoten: Ja ik ben niet bang er alleen voor te staan je komt er genoeg tegen zo te horen. Maar met een groepsreis doe je alle activiteiten gezamelijk en ook 's avonds en dat is altijd heel gezellig. Wanneer ik nu bijv. een paar dagen wil trekken door de andes ofzo, dan heb ik toch zoiets van ja dat ga ik niet alleen doen mooi saai… Blijkbaar heb ik toch het idee dat je vaak activiteiten niet zal doen omdat je er dan alleen voor staat… Zit hier een kern van waarheid in of slaat ik nu echt alle planken mis?
Ticket: Schijnbaar via skybreakers.nl kun je redelijk goedkoop wat vinden. maar mij lijkt een open datum voor de terugreis wel makkelijk al is dat wel duurder. liefst zou ik ook de plaats van terugreis open laten… maar ik geloof dat ik toch mijn begin en eindpunt van mijn reis van te voren zal moeten bepalen? Soms denk ik van ik neem gewoon een enkele reis en probeer daar dan weer een enkeltje terug te nemen? Dit is zeker niet zo’n goed plan? Is het zowiezo wel mogelijk??
Tijd van reizen: Midden amerika is volgens mij van mei tot na de zomer niet zo handig qua weersomstandigheden, terwijl zuid amerika daar minder last van heeft, al is het zuiden (argentinie, chili) wel fris in onze zomer en beter te bereizen in onze winter. Voor mij betekent dit starten in midden amerika en dan richting zuiden trekken. Is de oversteek naar zuid amerika goed te doen? zeker alleen met vliegtuig? dat is neem ik aan goed te regelen ter plekke?
Benodigdheden: Zo weinig mogelijk meenemen dat weet ik. Maar medicijnen schijnen wel handig te zijn. Echter als je met alles rekening wilt houden dat heb je een hele backpack vol medicijnen. Tips over de ‘must haves’? En een tent? Zou iemand aanraden die mee te nemen? Ik hou van slapen in een tent maar meenemen is wel weer veel extra bagage… Advies?