Praktische vragen over Phuket

Hoi,

In november ga ik 10d naar Phuket.
Aangezien ik nog nooit eerder in Thailand was, heb ik enkele vraagjes:

1. Ik heb een hotel geboekt in Karon Beach. Waar kan ik dagexcursies boeken en hoe weet ik of ik niet teveel betaal daarvoor? Word je telkens in je hotel opgehaald?

2. Is het gevaarlijk om als vrouw alleen een tuktuk te nemen? Moet je vooraf een prijs afspreken of hoe doe je zoiets?

3. Kan je overal met dollars terecht, of is het verstandig(er) geld te wisselen ter plekke?

4. Tot slot: hoe zal het weer zijn? Als ik de huidige voorspellingen bekijk zie ik dat er een hoge regenkans is. Valt de regen hoofdzakelijk 's avonds?

Alvast bedankt voor jullie tips!

Nadine :wereld:

hoi Nadine

voor dagexcursies kan je aan de balie van de meeste hotels terecht of in een van de vele kantoortjes langs de straat je zal ze genoeg tegenkomen
het meerijden met een tuktuk is voor een vrouw alleen niet gevaarlijker als voor een man en ja je moet van te voren een prijs afspreken
het beste kan je daar gewoon pinnenof geld wisselen je hoeft hiervoor geen dollars te hebben de euro is ook prima
over het weer kan ik niet veel vertellen alleen dat als het regend dit meestal laat in de middag of vroeg in de avond is meestal is het dan een korte maar heftige tropische bui

veel plezier in thailand

Hallo Nadine,

Koop in ieder geval even een Lonely Planet-gids , en kijk de gangbare prijzen van Tuktuks en minibusjes even na. Altijd van tevoren
de prijs afspreken, als je dat achteraf doet, word je automatisch afgezet.
Het kan ook zijn dat ze aanbieden om naar een winkel te gaan,
maak duidelijk dat je dat niet wilt, want hij wil dan comissie opstrijken.
De gangbare prijzen van excursies staan er ook in.
Je kunt leuke uitstapjes maken naar bijvoorbeeld Nai Harn Beach.
De zonsondergang op Laem Phromtep mag je ook niet missen.

Iedere Thai ziet dat je voor het eerst in Thailand bent, als ze dit
vragen, moet je dat NOOIT zeggen, zeg altijd dat je minstens drie
keer bent geweest, anders zien ze je als “easy target”.
Het is belangrijk dat je weet wat je wilt, en dit ook laat blijken.

Geld: Altijd pinnen, kan overal.

Weer: Meestal is in november de moesson (bijna) over. Hoe later je gaat,
hoe groter de kans op mooi weer.

Heel veel plezier,

Hans.

Hallo Nadine,

Als je hier bent en je hebt vragen, kun je ook altijd even bij ons langs komen.

Groeten,
Steven

Hi Nadine,

1. Excursies kan je overal boeken - kwestie van vergelijken - en ja je wordt bij het hotel afgehaald.
  2. Het is niet gevaarlijk om als vrouw alleen een tuktuk te nemen - de prijs is een kwestie van onderhandelen; vraag even na bij je mede hotel-gasten die er al een paar dagen zitten voor een indicatie. Indien je van Karon naar Patong wil, zal je toch wat meer kwijt zijn als een “lokaal langs de boulevard” tripje. Probeer ook eens een taxi, die je allerlei excursies aanbied (laat dan de excursies schieten) en je komt voor 300 bath langs alle stranden, viewing points etc… Hier heb je het telefoonnummer van Mr. Sukhon (0846966013). Hij komt voorrijden en is pakweg 3-4 uur tot je dienst voor dat bedrag.
  3. Pinautomaten zat, maar je kan ook direct Euro’s wisselen aan de wisselkantoortjes langs de straat. Waarom Dollars? Euro’s zijn gewilder - geen (onnodige) wisselkosten.
  4. In november regent het gemiddeld al minder dan in juli, en dan is het ook nog goed toeven. Het is het eind van het groene seizoen en het weer behoort dan steeds beter te worden.

Veel plezier,
Joe