Hoi!
ik reis in juni voor de eerste keer naar Maleisië en ik heb nog enkele vraagjes!
Ik ga naar Melaka, Kuala Lumpur en Penang. Heb ik hiervoor malariapillen nodig of is het aan te raden? Ik heb gelezen dat malariapillen normaal enkel nodig zijn als je naar de jungle gaat, maar ergens anders heb ik gelezen dat het ook voor Melaka nodig is.
Welke andere vaccinaties hebben jullie gekregen toen jullie naar Maleisië gingen? Of is dit niet echt nodig?
Hebben jullie last gehad van reizigersdiarree of andere ziektes?
Ik vlieg vanuit Dusseldorf, via Dubai (met Emirates). De tussenstop is zo’n 5uur. Ik kom aan bij terminal 3 en ik vertrek weer vanuit terminal 3. Moet ik ondertussen mijn bagage gaan halen en terug inchecken of gebeurt dat automatisch?
voor wat betreft de vaccinaties en malariapillen zou ik me laten informeren door een professional (bijv. GGD). Op de site van LCR kun je eea alvast lezen.
Je koffers kom je in Dubai niet tegen. Bij aankomst de bordjes “transit” volgen, even door de metaaldetector en je bent klaar.
welke pillen of vacc je noig hebt hangt OOK af van:
1.of je al eerder in de tropen bent geweest en toen al wat hebt gehad
2.welke andere ziektes of allergieen je hebt.
dat vond je niet nodig erbij te vermelden.
je snapt dan toch wel dat we dat niet voor jou kunnen zeggen?
je moet voor die dingen toch beginnen met GGD of zoiets-dus maak een afspr. voor zo’;n 6 weken tevoren. misschien valt het mee/misschien tegen. sommige aanv. zorgverzkrg vergoeden dat (deels)
ik ben er inmiddels zo’;n 10 keer geweest (maar vaak enkel een dagje op doorreis)en in al die plaatsen die je noemt+nog meer, en heb nog nooit last van reeskak daar gehad.
je kan-als je dat wil, en het is overdag, de tijd in DXB ook nog benutten door even snel de stad in te piepen. dan moet je dus wel 2x door de pascontrole-en dat kan nog lang duren. taxi’;s hebben vastgezette routes en prijzen voor rondritten voor bvb 30 min, 1 uur e,.d. de drivers zijn allemaal Inidaas of Paki en spreken engels. de airport heeft ook allerlei shopping centers en foodcourts (incl. MacDon!)-en nemen ook EUR (wiselgeld in dirham) of cred card