Praktische vraagjes!

Dag allemaal!

Mijn man zal mogelijk een werkaanbieding krijgen in de VS. Nog voor we het echt overwegen willen we alles goed op een rijtje zetten. Waar wij ons vooral zorgen over maken is de sociale zekerheid in de VS, dat zo goed als onbestaand is. Wij hebben het hier redelijk goed, en willen er natuurlijk niet op acheruit gaan. Hoe zit het met bijvoorbeeld: groepsverzekering, pensioensparen, levensverzekering? Wordt dit allemaal verloren, of kan dit op een of andere manier worden overgedragen?

Hallo Maartje,

Vwb je vragen… ik denk dat het beste is om de betreffende instanties te bellen en vraag wat kan worden overgedragen. Bezoek ook http://www.usa.gov/Citizen/Defense/Citizenship.shtml

Iedereen die hier naar Amerika geimmigreerd is heeft zijn of haar eigen ervaring. Sommige zijn goed, sommige zijn minder goed. Het heeft soms ook te maken met de keuzes die je maakt.
Ik heb zelf voor jaren o.a. voor het rijk gewerk in Nederland, en (hopelijk, als er genoeg geld is) krijg ik mijn pensioen en AOW tegen die tijd dat ik met pensioen ga. Mijn schoonmoeder, die hier ook woonde, kreeg AOW van Nederland en haar Social Security van hier. Het was niet veel maar genoeg voor haar om te leven, zij had ook Medicare (ziekte verzekering). Die krijg je hier, dacht ik als je over 65 bent.

Zelf werk ik hier, wij hebben een uitstekende health insurance, pensioen, en 401K Savings. Ik heb het vrij goed hier, ik ben goed verzorgd.

Goed je huiswerk doen, veel lezen, veel vragen, en ga ook eerst een kijkje nemen voordat je de grote stap maakt.

Veel geluk.

Vr. gr.

:vak02:Peggy