Praktische vraagjes over China

Nog meer vragen!!
Welke schoenen zijn handig om mee te nemen? Ik heb een reismaatje gevonden en we zijn in China rond eind maart en april. We zijn van plan om alleen de Tiger Leaping Gorge te doen en verder geen bergwandel-dingen. Hebben we dan aan een paar stevige sneakers genoeg?

Is het handig om schoenen hier al te kopen of kun je in China heel goedkoop aan nep-adidasjes etc. komen? ( We hebben allebei schoenmaat 38/39).

Over treinen in het zuiden: Heeft Lijiang ook een station? Als niet, kun je vanuit Chengdu het beste vliegen of kan het ook met een bus? Zo ja, hoe lang zou dat duren?
En wat is de beste manier van reizen voor:
Kunming - Guilin
Guilin - Hong Kong

Alvast weer hartelijk bedankt

Groeten,
Mirjam

Je kan in China alles nep kopen, don’t worry! Tip: neem een goede deo mee, vond ik echt onmogelijk om te vinden in China!

Hallo!
De volgende vraag alweer:
Weet iemand of je in China een goede geimpregneerde klamboe kunt kopen? Of anders in bijvoorbeeld Hong Kong?

Ik wil namelijk nog doorreizen naar Vietnam, Cambodja, Thailand etc. waar een klamboe wel nodig is naar mijn mening, maar de eerste 1,5 maanden zit ik Noord-China en Japan en dan is een klamboe nog niet nodig, dus ik wil er liever niet ééntje al die tijd meeslepen vanuit Nederland.

Hallo,

Ik heb zelf gereisd in die landen en nooit een klamboe bij me gehad. Veel geusthouse en hotels hebben een klamboe vaak boven het bed hangen. Ik heb hem ook nooit bij me gehad. Daarnaast zijn er veel mensen die zo’n ding bij hun hadden niet gebruikt hebben.

Ik heb hem juist wel nodig gehad. Ik ben ook door china gereisd maar ook door nepal en india en uiteindelijk thailand, cambodja en laos. Ik heb hem gewoon in nederland gekocht. Kan altijd van pas komen. Soms hangen er inderdaad al netten maar soms ook niet. Ik heb de mijne gewoon in nederland gehaald. Ik vond het namelijk essentieel voor me uitrusting. Ik weet niet of je dit in china kan krijgen.

Hoi mensen,
over de vraag óf ik er één nodig ga hebben is wat mij betreft geen discussie meer nodig :slight_smile: Ik had al besloten er eentje mee te nemen voor alle landen ten zuiden van china.
Ik heb m alleen aan het begin van mijn reis (in Japan en Noord-China) nog niet nodig, dus wil ik liever niet 1,5 maand slepen met een klamboe die ik dan niet gebruik.

Daarom was ik van plan hem pas in Hong Kong te kopen, alleen als dat kan natuurlijk… Weet iemand dat?

Hi,

Als je in Vietnam, Cambodia of Thailand zit, tegen de muggen kan je ook de ventilator aanzetten. Dan blijven ze ook weg! Ik ben er geweest, een goede Deet (50+ raad ik wel aan) dan blijven die krengen ook weg! Zelf heb ik geen malaria pillen geslikt. Ik verbleef meestal aan de kust, daar is geen malaria. Je kan malariatabletten goedkoop in Vietnam kopen. Dezelfde als die we in NL hebben.

Lenzenvloeistof ik gewoon te verkrijgen in China, of Cambodia. Alleen bij de opticien, gewoon dezelfde die we ook in NL hebben.
Verder is bijna alles te verkrijgen in China, deo heb ik ook gevonden, schoenen vind je hier genoeg.
Er zijn genoeg adidas winkels, of andere sportwinkels. De prijzen zijn hetzelfde als thuis. Dus maakt niet uit waar je ze koopt. Nederland is makkelijk, omdat ze onze taal spreken. Hier in de winkels spreken ze amper engels. :wink:

Zijn er nog meer dingen die je wilt weten? China is zeer Westers in een hoop dingen.
In hostels hebben ze eigenlijk altijd wel normale wc’s. Maar een gat in de grond werkt ook.

Succes met je voorbereidingen en alvast een fijne reis.
Ik zit nog een week of 2 in China, rond maart/april zit ik in Cambodia/Laos en Thailand.

Gr. Ingrid

Hee Ingrid!
Dan lopen we je net mis :stuck_out_tongue:
Wij zitten vanaf maart in China en Japan, gaan rond begin mei naar Vietnam en de andere landen. Bedankt voor de tips. Ik heb zelf een behoorlijk gevoelige huid (ben ook voor veel dingen allergisch), dus ik neem liever een klamboe mee en dat ik dan ietsie minder DEET hoef te smeren :slight_smile:
Maar als ik het zo hoor is alles gewoon daar te krijgen, dus dan neem ik die gok wel!

Groetjes en nog veel plezier in China

wij gaan in April voor de tweede keer naar China
en ik vindt het het makkelijkste land waar wij tot nog toe geweest zijn
maak je geen zorgen dus, en elke chinees is bereid om je te helpen.
ik heb nog nooit zoveel openbare toiletten bij elkaar gezien, wel zelf papier verzorgen

1.klamboe-de meeste mensen die hem meeslepen(nou ja, zwaar zijn ze niet-wel nogal volumineus in de rugzak) vertellen nadien hem na 1-2 x niet meer te hebben gebruikt. veels te omsclachtig.
2.overal waar ie echt nodig wordt geacht is ie te koop (tip voor Nlers die dat niet meer gewend zijn-ze worden vaak op maar gemakt door naaistertjes-kost hetzelfde als direkt klaar). Dus in Vnam eerder/meer en more cheap als in HKG, wat nogal prijzig is-relatief gezien.
3.verdiep je eens in flights HKG-Vnam en je zulkt zien dat die ook heel behoorlijk aan de prijs zijn.
4.dat China makkelijk zou zijn en ieder je helpt-dan is wimpey wel in een heel apart deel van China geweest dat ik nog nooit heb gevonden, denk alleen al aan de taalkwestie. Maar misschien is ie volleerd 5e graads student sjinees? Maar dat wil niet zeggen dat je niet-met geduld en doorzetting, overal wel komt waar je heen wilt.