Praia Da Oura

Hoi,

in september ga ik samen mijn mijn vriend 8 dagen naar Praia da Oura. Wij zijn nog nooit in Portugal geweest en zijn dan ook erg benieuwd. Wie weet wat voor mogelijkheden je allemaal hebt in Praia da Oura? Wat voor uitstapjes kun je allemaal maken? Denk hierbij aan leuke plaatsjes in de omgeving, mooie natuur/uitzichten, etc. Echt van die dingen waarvan je zegt: dat MOET je gezien hebben als je daar bent geweest.
Is een trip naar Lissabon of Sevilla ook te doen vanuit deze plaats? Heeft iemand enig idee wat de afstanden in km zijn en of er een goede treinverbinding is?
Verder zijn alle tips van harte welkom!

Alvast bedankt!

Groetjes,

Petra

Hoi Petra,

Wat ontzettend leuk dat je naar Praia da Oura gaat.

Je gaat je vast wel vermaken daar dat weet ik zeker!

Ik zou zeker een excursie maken naar Lissabon dat is heel goed te doen en zeker de moeite waard. Je kunt hiervoor een excursie boeken via bijvoorbeeld de hostess ik geloof dat het voor 1 dag €39 kost en je kunt ook 2 dagen gaan dus met een overnachting erbij. Ook kun je zelf met de bus gaan vanaf terminal in Albufeira deze vertrek 's morgens om 06:55 uur en dan kom je om 09:45 uur aan in Lissabon, terug gaat de laatste om 20:30 uur en ben je om 23:20 uur weer in Albufeira, de bus kost retour zo’n 27 euro.
Sevilla is ook heel goed te doen maar is wel een lange reis, omdat je maar 8 dagen gaat zou ik kiezen voor of Sevilla of Lisboa. Voor Sevilla zou ik zeker 2 dagen rekenen je bent een halve dag onderweg, de bussen naar Sevilla gaan vanaf Lagos of Faro.

Wat ook heel leuk is om te doen is een dagje naar Monchique in de bergen, dit is ontzettend leuk om te doen en kun je eventueel combineren met Cabo São Vicente het meest westenlijke puntje van Europa.

Het stadje Lagos is zou ik je zeker aanraden, dit is een supermooi echt Portugees stadje waar je heerlijk kunt wandelen en eten. Je kunt hiervoor met de bus gaan maar ook een taxi naar Lagos is niet erg duur. Met de bus EVA ben je ongeveer een uurtje onderweg naar Lagos en ze vertrekken vanaf 08:40 uur.

In Praia da Oura zelf kun je heel erg goed uitgaan (de strip) maar ga zeker ook eens naar het oude Albufeira naar de Fishermens beach waar je heerlijk kunt rondkijken maar ook gezellig uit kunt gaan.

Als je meer wilt weten vraag het me gerust, ik heb er gewoond dus kan je veel vertellen!!

In ieder geval wens ik je een hele fijne vakantie daar!!!

Groetjes,
Brenda (emigreren)

Hoi Brenda,

misschien willen wij wel een paar dagen een autootje huren. Hoe lang is het rijden van Praia da Oura naar Cabo Sao Vicente? En ligt dat Monchique op de route? Weet je nog meer leuke en mooie plekjes in de buurt?

Groetjes,

Petra

1 like

Dag Brenda,
Wij gaan eind maart voor twee weken naar Portugal, we willen rondreizen en beginnen in lissabon. We zouden ook graag naar Sevilla willen voor een paar dagen. Weet je misschien leuke betaalbare verblijf plaatsen in Lissabon en omgeving? We weten niet zo goed hoe we het met de ticket moeten doen, is het verstandig om een retour lissabon te nemen als we ook naar Sevilla willen reizen? Hoe lang duurt de reis ongeveer met de bus?
Alvast ontzettend bedankt voor je reactie!
Groetjes,
Ari