prachtig land,maar....

Afgelopen maart/april zijn we 4 weken met een Bobo camper van Johannesburg naar Kaapstad gereden. Het is werkelijk een prachtig land en de meeste parken zijn een unieke ervaring! We hebben ook wel wat min punt(jes) mee gemaakt.
Gedurende de 2 uur durende boottocht bij St Lucia is er ingebroken/ingeslopen in de camper,zonder schade achter te laten,ze hebben gewoon t zijraam met iets ingeduwd en dan kan je hem zo openschuiven,dit gaf ons een zeer naar gevoel.
Ze hebben de GPS,die we gehuurd hadden bij Bobo meegenomen,wekker en een Ipod. Dit gebeurde op de 6e dag. Gelijk Bobo opgebeld en die zouden wat regelen en terugbellen,want NOOIT is gebeurd. Bij inlevering van Camper moesten we de volledige huur,ongeveer 140 euro + 150 euro omdat we hem kwijt waren! Een gouden tip voor mensen die ook een GPS willen huren: KOOP er 1 in Johannesburg/Kaapstad en gooi hem daarna desnoods weg,dan ben je stukken goedkoper uit dan wij! Ander minpuntje is dat je NERGENS een telefoonkaart kan kopen,ze kennen het geeneens!! Terwijl op internet staat dat je zo’n kaart overal kan kopen! En tenslotte: wij hebben ons die 4 weken nooit op ons gemak gevoeld, die apartheid voel je overal! Maar nogmaals de natuur en parken zijn geweldig en ik hoop dat ik met mijn verhaal sommige mensen voor een teleurstelling behoedt!