We willen na uyuni rechtstreeks naar Copacabana gaan en missen daardoor Potosi, Sucre en La Paz. Is dit een groot gemis? Waarom zouden we die steden wél moeten aandoen?
De reden is dat we niet zooooveel tijd hebben en we de laatste tijd veel steden gedaan hebben en we het nu een beetje beu zijn maar willen daarna geen spijt hebben dat we het niet gedaan hebben…wat denken jullie?
Ik ben ooit naar Sucre geweest en vond dit wel een mooie stad maar zeker geen must.
La Paz vond ik ook geen meerwaarde, ik vond het een drukke, vuile stad.
Potosi ken ik niet, maar staat vooral bekend om de mijnen die je daar kan bezoeken. Aan jullie om uit te maken of dit voor jullie belangrijk is of niet.
Het is wel toeristisch!
Ik wilde vanuit Uyuni per se Sucre bezoeken. Heb ik geen spijt van gehad. Er zijn geen wereldse bezienswaardigheden maar de stad heeft een unieke vibe, lekkerder weer, vriendelijke mensen en veel Boliviaanse history. Ik ben vanuit daar naar La Paz gevlogen en had dezelfde dag nog een bus naar Copacabana kunnen nemen, maar ben 1 dagje gebleven. Ik vond La Paz helemaal nix, alleen de kabelbaan was wel leuk.
Ik had geen in de mijnen te bezoeken dus ben niet in Potosi gestopt.
Ik weet niet wat jullie verder nog gaan bezoeken en wat jullie leuk vinden om te doen. Ik vond uyuni- sucre best een lange busreis maar ik vond het de moeite waard. Daarna 50min vliegen naar La Paz en vandaar neem je een bus naar Copacabana. Maar als je echt weinig tijd heb, dan kun je beter andere keuzes maken.