Postadres

Hallo allemaal,

Ik ben van plan met mijn dochter (23) een reis naar Thailand te maken van 4 maanden. Hiervoor zeg ik ook mijn woning op.
Nu is het zo dat ik natuurlijk wel ergens mijn post moet ontvangen en dat ik ingeschreven moet staan in het GBA.
Dit kan je normaal regelen door je in te schrijven bij bijvoorbeeld een familielid of vrienden. Dit is momenteel voor ons niet mogelijk.

Nu zie ik op internet wel staan dat je postadressen kan huren, maar dit komt erg louche op mij over.

Kan iemand mij vertellen hoe ik dit op een legale manier kan oplossen? Er zijn waarschijnlijk wel meer mensen die een lange reis maken en niet altijd de mogelijkheid hebben tot inschrijving bij familie of vrienden?

Groetjes Evaluna

Het huren van een inschrijfadres via het internet is helaas illegaal. Vaak zijn ook de mensen die achter dit soort bedrijfjes zitten de grootste criminelen die graag van jou gegevens gebruik willen maken (ID fraude zeg maar).

Er zijn ook extreem veel gevallen bekend dat je eerst moet betalen voordat je kan worden ingeschreven en waarna je vervolgens te horen krijgt dat de gemeente je heeft geweigerd. Vervolgens kan je fluiten naar je geld.

Je kan je als “dakloze” wel beroepen op het Leger des Heils. Zij bieden de mogelijkheid om gebruik te maken van een inschrijfadres aan IEDERE dakloze in Nederland (als je je huur opzegt en geen huis meer hebt, ben je dakloos). DIt kost een paar euro per maand.

Hou er wel rekening mee dat er iemand wekelijks de post moet komen afhalen en dat je belasting / zorgpremie e.d. gewoon betaald moeten blijven!

Een andere oplossing is om aan te geven bij de gemeent dat je je wil laten uitschrijven uit de GBA en dat je vertrekt naar een “onbekende bestemming”. Je bent dan “Nederlandse Vreemdeling”.

Woon je niet in NL hoef je je er ook niet in te laten schrijven. Je paspoort en ID kaart en rijbewijs blijven wel gewoon geldig en je bankrekening blijft ook gewoon bestaan. Eventuele post kan je door laten sturen naar familie of een postbus nummer.

Kom je weer terug in Nederland, schrijf je je weer in bij de gemeente van je keuze, stuur je een brief naar je zorgverzekeraar, hun schelden je 4 maanden zorgpremie kwijt en je kan weer verder gaan waar je gebleven was.