Koophuis verhuren / wereldreis

Wij hebben een hoop info gelezen op internet en nagevraagd bij de verschillende instanties, maar zien door de bomen het bos niet meer. We weten niet of het nu mogelijk is om te doen wat we willen doen en weten niet hoe we het moeten doen. Misschien dat hier iemand wat tips kan geven.

Situatie:

• Koophuis met hypotheek
  • 1 jaar reizen
  • Huis willen we verhuren aan expat

Vragen die niet duidelijk zijn:

• Wij gaan langer dan 8 maanden reizen, eigenlijk moet je jezelf uitschrijven, echter wij hebben een koophuis dus dan is dat onmogelijk, hoe hier mee om te gaan?
  • Post van TNT kunnen we laten doorsturen, echter tegenwoordig lever SANDD de belangrijkste post volgens mij, alles van de overheid. De post kan niet doorgestuurd worden, en volgens mij kun je het ook niet naar een ander adres laten bezorgen (GBA adres = postadres)?
  • Wat zijn de mogelijkheden als we ons laten inschrijven bijv. bij onze ouders, kan dit wel met een koophuis? Postprobleem is dan opgelost. Echter vragen we ons af of dit wel mag ivm onroerend goed belasting / hypotheek / hypotheekrente etc.

Misschien dat iemand ons wat tips / adviezen kan geven. Met de informatie op internet komen we er niet meer uit, praktische tips (post, uitschrijven /inschrijven, hypotheek) zijn zeer wenselijk.

officieel moet je je inderdaad uitschrijven maar de meeste mensen doen dit niet en dit levert zelden problemen op, als je jezelf uitschrijft komen er ook weer andere problemen om de hoek kijken zoals opbouw aow en dergelijke
voor je post weet ik niet hoe dit zit bij sandd aangezien die hier bij ons niets bezorgen (klein dorpje) maar je zou eens kunnen informeren wat een postbus kost en je post daar naartoe laten bezorgen (adres wijzigen)
voor zover ik weet kan je ook als je een eigenhuis hebt best tijdelijk bij je ouders wonen en daar in geschreven zijn hoe zou dit anders moeten bij grote verbouwingen, uiteraard moet je je hypotheek gewoon door betalen maar dat zal altijd moeten bij welke oplossing je ook kiest

groet dirk :chin:

Dat uitschrijven van de gemeente kan je gokken, echter let erop dat als je je huis verhuurd, deze mensen zich gaan inschrijven op het zelfde adres. Uitschrijven hoeft pas officieel als je langer dan 8 maanden weg bent.

Wij zijn halverwege onze wereldreis uitgeschreven, en bij terugkomst weer keurig ingeschreven.

Al dat gedoe met de AOW etc. maak je er niet druk om. veel plezier.

Harry www.lampionsenzo.nl

het is vrijwel altijd zo dat ook je hypotheek gever toestemming moet geven voor onderhuur. dus dat is iets wat je zeker niet mag vergeten te informeren. en huurrecht en hoe die mensen er echt weer uit te krijgen als jullie terug komen.
en bij zo’n 20/30% prosent van al die over-enthusiastic stellen op reis (ik wil niet vervelend doen-gewoon realisties-ik heb in de reisverzekering-hulpsentrale gewerkt en alles wat een mens aan narigheid kan voorstellen meegemaakt) breken onderweg af-gaan uit elkaar-wat dan ook. Kun je dan makkelijk terug in zo’n situatie?

Je kunt toch altijd je postadres wijzigen in het adres van je ouders.
Uitschrijven hebben wij 2 x niet gedaan en gaf geen problemen.
Vergeet niet een ziektekostenverzekering af te sluiten en een reisverzekering. De meeste doorlopende verzekeringen gelden niet als je langer dan 6 maanden weg bent.
Elvia of de europeesche zijn goede verzekeraars.

Momentel pas ik op een huis van mensen die 4 maanden weg zijn.
Alles gaat gewoon door, post, poezen, tuin en huis worden verzorgd en ik ga gewoon weer weg want ik heb een woning.
Misschien is dit een idee voor jullie ook geen rompslomp.
Vanaf april ben ik weer beschikbaar…
Joke

Hallo Joke, doe je dat nog dat huizen oppassen en hoe werkt het dan? Groetjes…Bettina

Wanneer je een oppasser voor een bepaalde tijd voor je huis, tuin en huisdieren zoekt, dan hou ik me aanbevolen indien we het uiteraard over enige zaken eens kunnen worden.
Heb dit vaker tot beider zijds volle tevredenheid gedaan.
Groet An en partner. :cheer:

Ik heb er nog geen ervaring mee. Wel heb ik afgelopen vrijdag iemand van PerfectHousing over de vloer gehad en die gaan als het goed is mijn huis 6 maanden aan een expat verhuren. Kwam op mij heel helder en betrouwbaar over.
Qua periode zit je erg gunstig (10 maanden) maar alles hangt natuurlijk samen met de ligging en plaats van je huis. Zelf woon ik hartje centrum Rotterdam en volgens hun zou het dus ook gemakkelijk zijn om het te verhuren.
Sterker nog we maken en er nog een boel winst op ook.

Maar nogmaals: ook hier moet het allemaal nog gaan gebeuren :wink:

Succes ermee!

Ik zoek ook nog iets in Nederland, Den Haag en omstreken voor de maanden april/mei. Is er ergens een site voor huisoppassers?

Hallo,
Jazeker, er zijn in ieder geval 2 verenigingen waar je je aan kunt melden als woningoppas of woningruil. ff googelen en je vindt ze wel.
Succes ermee.