Post

Hallo mensen,

Alhoewel ik niet zeker ben of dit gedeelte geschikt is voor post verzendingen naar Japan, vraag ik het maar toch met zekerheid.

Dit jaar wordt zoals gewoonlijk per jaar een wereldwijde compititie gehouden tussen striptekenaren, door Kodansha, een erg populaire uitgever in het Japanse manga verkoop. e-morning.jp/mimc/
Met als doel om de 1ste plek te veroveren om vervolgens aangenomen te worden om onafhankelijk jouw strip in Japan te laten uitgeven + een bonuscash van 5000 dollar.

Ik vind het allemaal wel best, alleen om te kunnen winnen moet ik er wel zeker van zijn dat ik m’n exemplaar kan opsturen zodat het op tijd aankomt.
Ik zit te denken om TNT Express te gebruiken om een verzekerde post te sturen naar Japan. Maar dat word dan de eerste keer voor mij.
Heeft iemand suggesties voor een betere service, of met TNT Express waaraan ook andere belangrijke zaken erbij komen?(zoals extra postzegels etc)

Ik vraag dit met extra onzekerheid, omdat ik al eens een persoonlijke brief had gekregen van een meid (23) in Japan, en vervolgens terug gecorrespondeerd.
Maar sinds bijna een half jaar geleden niets meer ontvangen. Ik denk er dan ook aan dat het aan de levering zou zitten.

Dit is dus van enorm belang, zodat ik m’n droom als striptekenaar kan voortzetten. Eind december dit jaar is de deadline.

Groetjes,

Ken

Hallo.

Mijn zoon woont sinds kort in Japan. Nu moet ik een pakketje opsturen. Heeft iemand ervaring met het versturen van pakketten naar Japan?
Wat kost het ong? Douane? Hoelang onderweg? enz.
Bij voorbaat dank.

Gerrie

P.S. Wat een geweldig forum trouwens. We gaan dus ook in augustus naar Japan. Uiteraard mijn zoon bezoeken maar plakken er ook een vakantie aanvast. Heb er al een hoop informatie op gevonden.

dat hangt-zoals algemeen bekend mag zijn- af van grootte en gewicht,. Staat allemaal gewoon op de site van tnt-post. Keuze tussen airmail (heet nu priority) en SAL-dat is ‘‘wanneer plek beschikbaar’’. Sea is opgeheven.
Maar omdat er momenteel dus geen enkele plane gaat-zal het voor alle soorten wel afwachten zijn.
Voor gewone dingen is douane amper van belang. Je moet een groene sticker invullen dat er niks aan contrabande inzit. Desalniettemin kunnen ze het zowel hier als aar openen om dat te chekcen. Veel voedsel-vooral vers-is verboden.

BKKFLYER, bedankt voor je reactie. Dus een stuk kaas zou ik niet mee kunnen sturen? Jammer!
Ik wacht met opsturen tot alles weer vliegt.
Gerrie.