pakketjes versturen vanuit japan

Beste mensen,
Maandag vertrek ik naar Japan, (heb er zin aan :cheer:)
Maar om te voorkomen dat ik met 20 kilo aan extra bagage aan souvenirs weer naar huis ga, vraag ik me af of ik dit makkelijker via de post, naar huis kan versturen.
Heeft hier iemand daar ervaring mee, en hoe veel zou mij dat gaan kosten???

Ik hoor graag van jullie.

Groetjes

Je kunt hier alle info vinden: International Mail - Japan Post

De prijs hangt van het gewicht af en hoe snel je het bezorgd wilt hebben. Het is denk ik nog altijd goedkoper dan bijbetalen voor bagage overgewicht voor je vlucht, maar het is uiteraard altijd handig om te kijken wat je met de airline kunt regelen. Narita airport heeft in beide terminals een postkantoor, daar spreken ze zeker engels. Maar het zou ook van elk ander postkantoor moeten lukken. Volgens mij kun je bij elk postkantoor ook dozen kopen.

Ik heb trouwens ook een keer in Japan een klein koffertje erbij gekocht voor handbagage voor alle extra spullen. De truc is om de zwaarste spullen zo veel mogelijk in handbagage te stoppen, omdat daarvan bijna nooit het gewicht wordt gewogen. Waarschijnlijk ben je dan goedkoper uit dan per post versturen.

1 like

Waar ga je juist in Japan?
Ik heb zelf souvenirs via EMS post naar huis verstuurd, maar desondanks toch ter plaatse een extra valies gekocht om extra zaken mee te nemen, hehe :slight_smile:

Bij sommige shops staat het er ook bij dat ze alles kunnen regelen voor verzenden naar huis via EMS.
Een vb is het kyoto crafting trade center, daar doen ze dit alvast

1 like

Ik heb meerdere malen vanuit een postkantoor in Tokyo pakketten naar mezelf opgestuurd (teveel gekocht aan souvenirs en in de supermarkt). Dit ging heel makkelijk en was echt niet duur (en het waren grote dozen). Het enige nadeel was dat ze in dat postkantoor geen Engels konden en ik niet wist in welk vak ik nu mijn adres in moest vullen als verzendadres, maar beetje handen en voeten werk was dat ook wel weer gelukt.

ik lees net pas de berichten, (zit nu in Osaka, gaat maandag door naar Kyoto),
maar een extra koffertje voor de handbagage, dat ik dat daar niet aangedacht had :stuck_out_tongue:

die tip van Kyoto is zeker ook handig, zal in gedachte houden volgende week :wink:
Bedankt voor de antworden.