Ik ben bezig met aanvragen van IEC - working holiday, maar wat een proces zeg :'). Anyway ik zag ergens staan dat er misschien een police report er aan toegevoegd moet worden. Wie kan mij vertellen of dat MOET of dat de kans bestaat dat dat moet. Ik hem nog aanvragen en ik heb mn aanvraagformulier voor IEC al verstuurd…
Ook staat er dat je er een moet van ‘‘country where youre currently living in’’. Ik ben op moment van aanvragen al ruim 8 maanden op een WHV in Nieuw Zeeland, geldt dat ook als land waar je woont? Technisch gezien ben ik namelijk geen inwoner maar toerist.
Ik kan je niet echt verder helpen maar vond in de gauwigheid dit. Antwoorden in cursief. Gaat wel over een Australiër:
In the mean time, I understand that a police check may be needed in the next stage under the ‘My CIC’ section.
Yes, It is required and is also required from every other country that you have lived in for more then 6 months since you turned 18. So start getting them ready too.
Second Question: Do all applications that are done online now need a police report? Should I order one of these now to save time waiting around for it to arrive? I’m assuming I don’t need finger prints, just the standard National Name Check? I believe this is done through the federal police…
*you dont need finger prints but just police check as indicated above. If you have lived in VIC and QLD you will also need to attach a driving history report too so get that organised too.
Verder neem ik niet aan dat je een politieverklaring uit NZ nodig hebt. Ik neem aan dat je nog in Nederland staat ingeschreven?
Thanks voor je reply. Nee ik ben uitgegeschreven uit het BPR in NL. Ben langer dan 8 maanden van huis dus NL verlangt dat. Maar eigenlijk weet ik nog steeds niet wanneer je nu in ander land woont. Ik sta namelijk niet ingeschreven in NZ… Ik zal van de week wel ff verder zoeken.
Ik ben ook wel benieuwd. Ik heb twee jaar in de VS gewoond maar heb me nooit uitgeschreven. Kan ik dan gewoon mijn adres in Nederland opgeven of komen ze daar achter? Ik kreeg van de week eindelijk bericht dat er quota is dus zal alle documenten binnen een maand moeten opsturen, en een Amerikaanse VOG duurt 12 weken bij de FBI…
Zoals het formulier zegt: overal waar je langer dan 6 maanden bent geweest (als “resident”, dus zelfs als het maar tijdelijk was). Uiteraard kun je er voor kiezen om te liegen, maar als je uit NL bent uitgeschreven, maakt het alles wel erg lastig. Mochten ze internationaal vragen stellen, dan kun je het haasje zijn.
(verigens had je jezelf niet hoeven uitschrijven (ondanks dat NL dat wilde), maar dat is een ander verhaal.)
Dus ja: als je bent uitgeschreven en al 8 maanden in NZ aanwezig bent: verklaringen aanvragen in NL en NZ.
Als je twee jaar in de VS hebt gewoond: verklaringen aanvragen in NL en USA.
Dat het 12 weken kan duren, dat is niet een probleem van Canada.