Wie o wie kan mij helpen met het volgende:
Ik ga morgen naar de gemeente om mijn VOG aan te vragen.
Bij het zoeken naar informatie rond om het invullen kwam ik het volgende tegen op de website van de Canadese ambassade:
'Who needs a police certificate?
In general, you and all the people in your family who are 18 or older need to get a police certificate. You must get one from each country where you have lived for six or more months in a row since the age of 18.’
Nu heb ik dus in 2012 en 2013 6 maanden in de VS gewoond. Ik ben echter nooit uitgeschreven geweest in NL.
Ben ik nu dus toch verplicht om voor het WHP ook een VOG in Amerika aan te vragen? Want als ik kijk op de Amerikaanse site lijkt me dit ivm vingerafdrukken nemen niet mogelijk. Plus dat de verwerkingstijd daar 16 tot 18 weken is en dan kan ik het visum dit jaar wel vergeten :tear:
Voor een Amerikaanse VOG staat er op de site van de Canadese ambassade dus het volgende:
'How and where do I obtain one?
You should:
•get a cover letter and fingerprint card from the FBI. You can download these from the FBI website or write to the address below and have them mailed to you.
•have fingerprints taken. You can have this done by: ◦a local police department or
◦a private fingerprinting business.
(When you have your fingerprints taken, you will need photo identification.)
•include a Certified cheque or money order for the fees, payable to the U.S. Treasury
•mail the letter, fingerprints and fee payment to:
FBI, Criminal Justice Information Services Division
Attention: SCU, Mod D-2
1000 Custer Hollow Road
Clarksburg, West Virginia 26306
U.S.A.’
Ik hoop echt dat iemand mij hiermee kan helpen, want ik weet het even niet meer ![]()
p.s. sorry voor de lange post